ورزش‌های آبی و ساحلی در جزیره خارگ راه‌اندازی شود

برای نمایش عکس تیتر اینجا را کلیک کنید

پیغام: بخشدار ویژه خارگ با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ورزشی، گفت: ورزش‌های آبی و ساحلی در جزیره خارگ راه اندازی شود.

به گزارش «پیغام» به نقل از مهر، محمود رضایی ظهر دوشنبه در نشست کارگروه شورای ورزش جزیره خارگ اظهار کرد: ورزش در جزیره خارگ دارای پیشینه بسیار قدیمی است و وجود چندین ورزشی بومی و محلی در جزیره خارگ نشان از قدمت دیرین این جزیره در حوزه ورزش دارد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون فضای ورزشی جزیره از بالاترین استاندارد بین الملی حتی برخوردار است، ولی ساماندهی لازم برای بهره بری از این فضا صورت نگرفته است.

رضایی افزود: هم اکنون ورزشکاران مطرحی در جزیره وجود دارند که بعنوان بهترین‌های ورزش خود در کشور هستند که حضور ملی پوشان هندبال ساحلی، کاراته و ... را می توان بعنوان مثال روشن ورزش قهرمانی در جزیره خارگ نام برد.

استخر خارگ افتتاح می‌شود

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: استخر جزیره خارگ با همکاری‌های صورت گرفته توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به زودی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: هدف‌گذاری کوتاه مدت و بلند مدت نیاز امروز ورزش در جزیره خارگ است، اداره ورزش و جوانان به کمک هیئت‌های ورزشی در جزیره خارگ باید هر چه سریع‌تر به تدوین یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدت ورزشی در جزیره خارگ اقدام کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: دریا یکی از ظرفیت‌های بسیار مناسب در حوزه ورزش است که باید با همت دستگاه‌های مرتبط اجرایی ورزش‌های آبی و ساحلی در جزیره خارگ راه اندازی شود.

تقدیر از ورزشکاران مقام‌آور

وی گفت: فوتبال، والبیبال و هندبال ساحلی جزیره خارگ می تواند بعنوان یکی از قدرت‌های اصلی ایران در لیگ‌های داخلی ورود کند و باید با آینده نگری و پژوهش به دنبال تدوین یک استراتژی در این حوزه باشیم.

نماینده عالی دولت در بخش ویژه خارگ با اشاره به اهمیت تقدیر از ورزشکاران مقام‌آور ملی و کشوری افزود: اداره ورزش و جوانان یک برنامه جامع آماری در حوزه ساماندهی قهرمانان ملی و کشوری در جزیره خارگ در پیش بگیرد.

وی ادامه داد: سالانه یک جشن تقدیر از ورزشکاران با همکاری شرکت های نفتی و تمامی دستگاه‌های اجرایی در این جزیره مقاوم و حماسه ساز برگزار کند.