کاهش خام فروشی ازسیاست های توسعه‌ای پتروشیمی جم

برای نمایش عکس تیتر اینجا را کلیک کنید

پیغام: رییس روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی جم گفت: در شرایطی که استکبار جهانی در قالب تحریم مقابله با ایران اسلامی را سرلوحه کار قرار داده است توسعه سبد محصولات استراتژیک توسط شرکت های پتروشیمی و بنگاههای اقتصادی اصلی ترین راه مقابله با شرایط موجود است.

به گزارش«پیغام» به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی جم؛ حسین صفاری نوش آبادی در حاشیه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه ایران پلاست اعلام کرد: حضور در این نمایشگاه بهترین فرصت برای شرکت‌های فعال در صنعت پتروشیمی و به خصوص پلیمری است تا توانمندی و قابلیت‌های خود را به مشتریان داخل و خارجی معرفی کنند.
وی با اشاره به شکستن رکوردهای تولید و فروش تاریخ این شرکت در سال 96 یادآورشد: رشد سودآوری حاصل از نوسانات ارزی شاخص مناسبی برای ارزیابی توسعه یک بنگاه تجاری نیست و اساسا رشد متاثر از شاخص های توسعه سهم بازار و سبد محصول معیار مناسبی برای ارزیابی خواهد بود.
صفاری نوش آبادی افزود: پتروشیمی جم با توسعه سبد محصولات استراتژیک و روزآمد و همراه با ارزش افزوده بیشتر در کنار توسعه سهم بازار نقش مهمی در ارتقا ارزش بلند مدت سهامداران ایفا نموده است که در همین راستا سال 97 را می توان نقطه عطفی در تاریخ این شرکت دانست.
رییس روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی جم اظهارداشت: موفقیت‌های اخیر این مجموعه حاصل بهبود و بهینه سازی بخش تولید و تنوع بخشی گسترده در محصولات است.
وی بااشاره به اینکه کاهش خام فروشی محصولات از دیگر سیاست های توسعه‌ای مجموعه پتروشیمی جم است گفت: برای مثال با تغییراتی در پلی اتیلن خام آن را به پلی اتیلن بلک PE-100 تبدیل کرده که تولید این محصول مهم و استراتژیک شرکت کیفیتی به مراتب بالاتر از محصولات مشابه دارد و با این روش شاهد رشد قابل توجه ارزش افزوده این محصول بودیم.
صفاری نوش آبادی ادامه داد: همچنین سپر و داشبور خودرو محصولات دیگری است که قبلا توان تولید آن در داخل کشور نبود و اخیرا با دستان توانمند متخصصان پتروشیمی جم بدان دست یافته‌ایم که ارزش افزوده فوق العاده ای را با خود به همراه داشته است.
وی گفت:جدیدترین محصول متمایز و منحصر بفرد پتروشیمی جم، نوار تیپ است که هر پنج گرید این محصول حاصل خلاقیت متخصصان پتروشیمی جم بوده و تا پیش از این انحصار آن تنها در دست تولید کنندگان امریکایی و ایتالیایی قرار داشت.
این مقام مسوول افزود:نوار تیپ ها نسل جدید و پرطرفدار سیستم های آبیاری قطره ای است که به دلیل خصوصیات و مزایای ویژه آن در سهولت استفاده و انعطاف کاربری و پوشش نیاز های سیستم های آبیاری قطره ای تحت فشار در بازار محصولات کشاورزی مدرن داخل و خارج از کشور بسیار پرطرفدار است و باید گفت پتروشیمی جم سومین تولید کننده در سطح جهان است که به این تکنولوژی دست یافته و سبد محصولات خود را متمایز کرده است.
وی بااشاره به اینکه در این نمایشگاه بیش از 1100 شرکت فعال در زمینه تولید محصولات پلیمری و پتروشیمی حضور دارند گفت:شرکت پتروشیمی جم هم راستا با حضور در رویدادها و نمایشگاه های بین المللی خارجی از جمله نمایشگاه چاینا پلاست، میلان پلاست، کی شوی آلمان و پلاست ایندیا خود را ملزم به شرکت در نمایشگاه ایران پلاست نیز می داند.