صید ساردین از 15 آبان آزاد شد

برای نمایش عکس تیتر اینجا را کلیک کنید

پیغام: معاون صید وبنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: با توجه به وفور ماهی ساردین درسواحل کنگان آزاد سازی صید این گونه 15 روز زودتر اعلام می شود.

به گزارش«پیغام» به نقل از روابط عمومی شیلات استان،عباس آهنگر مقدم در نشست کمیته صید اظهار داشت: با توجه به وفور ماهی ساردین درسواحل کنگان وپیشنهاد جامعه صیادی این شهرستان ، آزاد سازی صید این گونه به نسبت سال های گذشته  15 روز زودتر و از 15 آبان آزاد اعلام می شود.

وی افزود: سال گذشته یک هزار و 352 تن ماهی ساردین (حشینه یا موتو) در آبهای استان بوشهر صید شد.

آهنگر مقدم در ادامه بیان داشت: در این کمیته بررسی کمبود ماهی در بازار و انتقال غیر قانونی صید به کشورهای همسایه نیز بررسی واستقرار دایم شناور یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات در دریا جهت کنترل بیشترفعالیت شناورهای صیادی مورد تاکید قرار گرفت .

کمیته مدیریت صید مجمعی متشکل از نمایندگان دستگاه های دولتی و بخش خصوصی است که وظیفه راهبری ، هدایت و نظارت برفعالیت صیادی را عهده دار است ومطابق با مفاد قانون حفاظت وبهره برداری از منابع آبزی تشکیل می شود .

کمیته مدیریت صید شیلات استان با حضور مدیر کل، معاون و کارشناسان صید، روسای شیلات شهرستان ها ، نمایندگان مرزبانی و پژوهشکده میگو ومدیران عامل اتحادیه و تعاونی های صیادی تشکیل شد.