برداشت۱۴ هزار تن میگوی پرورشی در استان

برای نمایش عکس تیتر اینجا را کلیک کنید

پیغام: رئیس اداره توسعه میگوی شیلات استان بوشهر از برداشت میگو از استخرهای پرورشی خبرداد و گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۳۱۵ تن میگو از ۳ هزار و ۶۰۶ هکتار استخرهای پرورشی استان بوشهر برداشت شده است.

به گزارش «پیغام»؛ ناصر میرشکاری در گفت‌وگو با تسنیم؛با بیان اینکه طرح پرورش میگو  در تمام شهرستان‌های ساحلی  استان بوشهر اجراء شده است اظهار داشت: از 10 شهرستان استان بوشهر 8 شهرستان دارای ساحل است که پروژه‌های پرورش میگو در نقاط شهری و روستایی این شهرستان‌ها اجراء شده است.

وی با بیان اینکه امسال 4 هزار و 722 هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص یافته است گفت: این اراضی در 10 سایت پرورش میگو طراحی شده که  اردیبهشت، خرداد و تیر امسال 1.6 میلیارد قطعه بچه میگو برای پرورش در استخرهای پرورشی ذخیره سازی شد.

رئیس اداره توسعه میگوی شیلات استان بوشهر ازبرداشت میگوی پرورشی از استخرهای پرورشی خبرداد و بیان کرد:  امسال خوشبختانه بیماری در اراضی پرورش میگو مشاهده نشد و تاکنون 70 درصد میگوهای استخرها برداشت شده است.

میرشکاری افزود: تاکنون 14 هزار و 315 تن میگو از استخرهای پرورشی استان بوشهر برداشت شده که پیش بینی می‌شود برداشت میگو تا پایان آبان از 18 هزار تن افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در 206 مزرعه برداشت میگوی پرورشی انجام شده گفت: تنها در مزارع پرورش میگوی مند و بردستان برداشت به صورت کامل انجام نشده که تا 10 روز آینده برداشت میگو از استخرهای پرورشی پایان می‌یابد.

رئیس اداره توسعه میگوی شیلات استان بوشهر از صادرات میگوی پرورشی خبرداد و بیان کرد: تاکنون 80 درصد میگوی پرورشی استان بوشهر به کشورهای چین، قطر، دبی، کویت و دیگر کشورهای آسیایی به صورت تازه و بسته‌بندی صادر شده است.