کشف 20 تن مواد مخدر در استان/ 35 خانه مبله پلمپ شد/برخورد با برهم زنندگان نظم وامنیت در چهارشنبه آخر سال

برای نمایش عکس تیتر اینجا را کلیک کنید

پیغام: فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر از کشف 20 تن مواد مخدر در استان خبر داد و بیان داشت: از این میزان کشفیات 15 تن توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کشف و 5 تن در عملیات مشترک با سایر دستگاه های و پلیس سایر استانها کشف شده است.

پیغام: فرمانده نیروی انتظامی استان  بوشهر از کشف 20 تن مواد مخدر در استان خبر داد و بیان داشت: از این میزان کشفیات 15 تن  توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان  کشف و 5 تن  در عملیات مشترک با سایر دستگاه های و پلیس سایر استانها کشف شده  است.

به گزارش «پیغام»، سردار خلیل واعظی در نشست با خبرنگاران به  تشریح عملکرد این فرماندهی در سال 97 و همچنین  اقدامات صورت گرفته  در خصوص چهارشنبه آخر سال پرداخت و اظهار داشت: 16 باند مواد مخدر در استان متلاشی شده که در این زمینه  124 قاچاقچی مواد مخدر،707 نفر خرده فروشی و 2300 نفر معتاد در استان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی در ادامه افزود: در سال جاری  475 هزار تماس با پلیس 110 حاصل شده که از این میزان 155 هزار تماس منجر به  انجام عملیات  شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد رشد داشته است.

سردار واعظی  بیان داشت: در خدمات گذرنامه ای در سال جاری 16 هزار و 976 جلد گذرنامه صادر وهمچنین بیش از 2 هزار گذرنامه اتباع خارجه تمدید شده است.

وی با بیان این که در بخش امنیت اخلاقی اقدامات خوبی انجام شده است، افزود:  تعداد150 خانه مبله در سطح شهر بوشهر شناسایی  شد که از این تعداد35 خانه مبله پلمپ شده است.

انهدام 78 باند مجرمانه سرقت در استان

سردار واعظی از انهدام 78 باند مجرمانه سرقت در استان خبر داد و گفت: 8 باند سرقت طلاجات درشهرستانها  منهدم شد و از این باند 214 فقره طلاجات کشف و 121 سارق شناسایی و دستگیر شدند.
و ی با بیان این که 92 محموله قاچاق کالا در استان کشف شده است، افزود: در سال جاری به ارزش 755 میلیارد  تومان کالای قاچاق در استان کشف شد که 151 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

تردد کامیون ها از 25 اسفند تا16 فروردین در جاده ای استان ممنوع است

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این که 71 نقطه حادثه خیز در استان وجود دارد، بیان داشت: از این تعداد 41 نقطه  رفع نقص شده است که این امر در تامین امنیت شهروندان کمک شایانی خواهد کرد.

سردار واعظی  از ممنوعیت تردد انواع کامیون ها از 25 اسفند 97 خبر داد و یادآور شد: تردد کامیون ها ، تریلر وهمه سایل نقلیه سنگین از ساعت 7 صبح تا ساعت 24  روز16 فروردین در محورهای اصلی  ممنوع است.

کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز اینترنی دو جرم با بیشترین فراوانی  در استان

این مقام مسئول به افزایش کشفیات جرائم سایبری اشاره کرد و گفت: کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز اینترنی دو جرم با بیشترین فراوانی  در استان است  که کشفیات خوبی در این زمینه کسب شده است.

وی با بیان این که 17 درصد  در کشفیات قتل افزیش داشته ایم، گفت: در سال گذشته 30 فقره قتل کشف شده در حالی که در سال جاری 25 مورد قتل در استان رخ داده  که همه آن کشف شده است که اختلافات خانوادگی و شخصی  بیشترین عامل قتل ها در استان است.

استقرار70 پایگاه موقت درمکان‌های پر ازدحام استان

وی به تشریح اقدامات صورت گرفته توسط پلیس استان درخصوص چهارشنبه آخر سال پرداخت وافزود: سازماندهی نیروها در سطح شهر انجام شده است، هیچکس به اندازه پلیس از شادی مردم خوشحال نمی شود و پلیس به دنبال این است که شادی متعلق به همه باشد.

فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهرخاطر نشان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده پلیس با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی جامعه در چهارشنبه آخر سال برخورد خواهد کرد.

وی ادآور شد: برای تامین نظم، امنیت و آرامش جامعه در چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز با همکاری نیروهای انتظامی، بسیج و تمام نیروها و امکانات لازم فراهم  شده است.

سردار واعظی بیان داشت: برای ایجاد نظم در استان علاوه بر پاسگاه و کلانتری های موجود  بیش از 70 پاسگاه و پایگاه موقت درمکان‌های پر ازدحام استان برای ایام نوروزمستقر می شوند.

وی خاطر نشان کرد: پلیس راه و راهور استان در سال جاری رتبه برتر استانی در بین دیگر استانهای کشور در حفظ جان مردم و نظم ترافیکی  کسب کرده است.

مجهز شدن لباس پلیس به دوربین در استان

فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر از مجهز شدن  پلیس به دستگاه  تلفن هوشمند خبر داد و اظهار داشت: این دستگاه کارکردهای مختلفی دارد  که در حال حاضر 3 کارکرد، سیستم ناظر،ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی  از طریق پیامک  و استعلام خودرو سرقتی فعال شده است.

سردار واعظی  با بیان این که پلیس راه به سیستم ردیاب برای شناسایی خودروهای سرقتی مجهز شده است، افزود: همچنین سیستم داشبورد فرماندهی نیز در پلیس استان فعال شده است و این سیستم  آمار و اطلاعات لازم را در اختیار فرمانده انتظامی و پلیس های تخصصی قرار می دهد.

این مقام مسئول همچنین از مجهز شدن لباس پلیس به دوربین در استان خبر داد و اظهار داشت:  به منظور رعایت حقوق شهروندی در استان همه کلانتری ها،پاسگاه ها و گشت های انتظامی  در استان به این لباس مجهز می شوند.

وی اضافه کرد: سامانه پلاک‌ خوان در خودروهای گشتی نیروی انتظامی نصب شده و به این وسیله به صورت هوشمند استعلام‌ها در خصوص خودرو‌های مسروقه و تحت تعقیب پلیس انجام می شود.