واحدهای خدماتی تعمیراتی بوشهر انبار شده اند

برای نمایش عکس تیتر اینجا را کلیک کنید

در پی سکوت قانون در اعطای مهلت قانونی برای نگهداری وسایل شهروندانی که در پی سکوت قانون در اعطای مهلت قانونی برای نگهداری وسایل شهروندانی که برای بازگرداندن وسایل خود مراجعه نمی‌کنند تعداد زیادی از واحدهای صنفی شهرستان بوشهر تبدیل به انبار نگهداری وسایل مردمی‌شده است.

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی‌اتاق اصناف مرکز استان بوشهر؛ در پی سکوت قانون در اعطای مهلت قانونی برای نگهداری وسایل شهروندانی که لباسی به خشکشویی می‌برند یا وسیله برقی به تعمیرگاه می‌برند و یا حتی کسانی که لباسی به خیاطی می‌برند و یا شخصا اقدام به بردن فرش و موکت به مراکز شستشو می‌برند و بعد برای بازگرداندن وسایل خود مراجعه نمی‌کنند تعداد زیادی از واحدهای صنفی شهرستان بوشهر تبدیل به انبار نگهداری وسایل مردمی‌شده است.

این اتفاق وقتی بسیار آزاردهنده می‌شود که بدانیم یکی از شهروندان بیش از چهار ماه است که هزار متر موکت به یکی از مراکز شستشوی فرش و موکت تحویل داده و برای بازگرداندن آن اقدامی‌نکرده است. متصدی این واحد صنفی می‌گوید متراژ موکت های آورده شده به واحد صنفی من به اندازه ای زیاد است که بیش از هفتاد درصد متراژ انبار ما را اشغال کرده است.

تعدادی از متصدیان واحدهای صنفی تعمیرات چرخ خیاطی در بوشهر نیز می‌گویند در مغازه ما چرخ خیاطی هایی پیدا می‌شود که بیش از ده سال است صاحبان آنها برای بردن وسیله خود که تعمیر هم شده به واحد صنفی ما مراجعه نکرده اند.

آنها نیز می‌گویند که از آنجا که این وسایل امانتی در دست ماست و قانون هم در برابر عدم مراجعه صاحب کالا به تعمیرگاه سکوت کرده نمی‌دانیم چه کنیم.

واحدهای صنفی تعمیرات لوازم خانگی روزگار بدتری دارند. آنها می گویند وقتی یک وسیله برقی را به ما تحویل می دهند برای این که درست شود باید قطعه ای بخریم و روی آن بگذاریم. خرید قطعه هم هزینه های متفاوتی دارد. از آنجا که انجام روند تعمیرات و خرید قطعه یدکی را وظیفه خود و بخشی از روند تعمیرات می‌دانیم آن کار را انجام می‌دهیم اما با عدم مراجعه صاحب کالا مواجه می‌شویم. الان بخش زیادی از واحد صنفی ما به وسایل مردم اختصاص پیدا کرده است. ما وسیله برقی را تعمیر کرده‌ایم و قطعه یا قطعات آن را هم عوض کرده‌ایم اما مردم برای بردن کالای خود مراجعه نکرده‌اند. نمی‌دانیم با این وسایل و سرمایه‌مان که می‌خوابد چه کنیم. قانون هم در این رابطه سکوت کرده است.

تنها واحد صنفی تعمیرات کفش بوشهر نیز به دلیل بدقولی شهروندانی که کفش‌شان تعمیر شده است اما برای بردن آن مراجعه نکرده‌اند به اندازه ای تنگ شده است که فقط صاحب مغازه می تواند با زحمت فراوان در گوشه ای بنشیند و کار کند.

این مشکل باید به شکلی حل شود. واحدهای صنفی خدمات تعمیری در هیچ نقطه ای از جهان انبار نیستند که سالهای سال مردم وسیله خود را به صورت امانت در آنجا بگذارند و متصدی واحد صنفی هم مکلف به نگهداری آن باشد.

اتاق اصناف مرکز استان بوشهر برای برطرف شدن این مشکل بیش از یک سال قبل طرحی را به کمیسیون نظارت استان ارائه داد که متاسفانه تا کنون مورد بررسی قرار نگرفته است