موافقت استانداری با اقساطی شدن حقوق دولتی معادن استان

برای نمایش عکس تیتر اینجا را کلیک کنید

استاندار بوشهر گفت: برخی از صاحبان واحد‌های معدنی استان بوشهر در پرداخت حقوق دولتی درخواست اقساطی شدن داشتند که در راستای رونق تولید با این مهم موافقت شده است.

به گزارش «پیغام»؛ عبدالکریم گراوند در نشست شورای معادن استان بوشهر افزود: دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با موانع داخلی فراروی حوزه تولید این استان به طور جدی برنامه ریزی داشته باشند.

وی بیان کرد: در شرایطی که برخی از حوزه‌های تولید با موانع خارجی ناشی از تحریم‌ها مواجه هستند تسهیل سازی در موانع داخلی فراروی حوزه تولید می‌تواند زمینه ساز رونق شود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر در بخش‌های مختلف بویژه معدن ظرفیت بالقوه دارد که شکوفایی آن می‌تواند علاوه بر افزایش سرمایه گذاری و اشتغال به ارزآوری نیز کمک شایانی کند.

گراوند گفت: برخی از واحد‌های معدنی استان بوشهر در پرداخت حقوق دولتی خود درخواست اقساطی شدن دارند که در راستای رونق تولید با این مهم موافقت شده است.

وی افزود: در این زمینه واحد‌های معدنی می‌توانند ۲۵ درصد حقوق دولتی معدن خود را بصورت نقدی و مابقی را پا صدور چک و یا سفته بصورت اقساطی موافقت شده است.

استاندار بوشهر ادامه داد: در راستای صرفه جویی در مصرف آب نیز واحد‌ها باید با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته، بازچرخانی آب را درواحد‌های خود اجرایی کنند.

وی افزود: در ارتباط با بدهی واحد‌های معدنی به شرکت آب منطقه‌ای نیز باید با برگزاری نشست نسبت به تعیین وضعیت واحد‌های بدهکار تصمیم گیری شود.

گراوند تصریح کرد: در ارتباط با فعالیت واحد‌های معدنی منابع طبیعی و محیط زیست باید نهایت همکاری داشته باشند و در مقابل مردم نیز باید در قبال تصمیم‌های کارشناس قانون محور عمل کنند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با درخواست‌های مردمی پیرامون فعالیت در حوزه‌های معدنی باید تصمیم‌های خود را در اسرع وقت به مردم اطلاع رسانی و زمینه رضایت مردم را فراهم کنند.