۲۳۵ قطعه پرنده از متخلفان کشف و به استان بازگردانده شد

برای نمایش عکس تیتر اینجا را کلیک کنید

پیغام: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با اجرای طرح مقابله با کوخه‎نشینی ۲۳۵ قطعه پرنده که از متخلفان صید و شکار کشف شده بود، به طبیعت این استان بازگردانی شد.

به گزارش «پیغام»؛ سید احسان موسوی درگفت و گو با ایرنا افزود: طرح مقابله با کوخهنشینی از اواخر شهریور ماه به مدت ۲ ماه و در قالب یکهزار و ۱۵۰ نفر روز ماموریت با حضور ۷۰ کارشناس و محیط بان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اجرایی شده‌است.

وی بیان کرد: در این طرح ۳۱۵ رشتهتور زنده‌گیری از متخلفان شکار پرندگان کشف و ۲۰۰ کوخه تخریب شد.

موسوی ادامه داد: عمده پرنده‏‌های کشف شده از متخلفان  شامل ۱۲۸ قمری، ۳۳ بهله دلیجه و ۷۴ قطعه گنجشک و بلبل طعمههای اصلی برای گرفتن پرندگان شکاری همچون بحری، شاهین و بالابان است که در صورت حذف آنها از چرخه اکوسیستم طبیعت مزارع کشاورزی از موش و سایر آفات آسیب میبیند.

وی یادآورشد: پرندگان شکاری در کشورهای حوزه خلیج فارس بازار فروش بسیار مناسبی دارد و همین امر منجر به ترغیب متخلفان صید و شکار برای زنده‌گیری پرندگان شکاری شده‌است.

موسوی ادامه داد: اکنون که فصل مهاجرت پرنده هوبره به استان بوشهر است عده‌‏ای با ساختن راهبندان اقدام به بستن راه کرده و در فاصله‌‏های ۲۵ و ۵۰ متری برای این گونه تلهگذاری میکنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه گونه‌‏های یاد شده در خطر انقراض محسوب میشوند  انتظار میرود جامعه در حفظ و حراست از آنها اهتمام بیشتری داشته باشد.