برگزاری کارگاه افزایش اعتماد بنفس در خانه فرهنگ عالی‌آباد

برای نمایش عکس تیتر اینجا را کلیک کنید

پیغام: سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر گفت: این سازمان به‌منظور تقویت حس اعتماد به نفس کودکان از طریق آموزش مادران و خانواده‌ها، کلاس‌های آموزشی متناسب با این موضوع با حضور روانشناس بالینی در خانه فرهنگ و هنر عالی‌آباد برگزار کرد.

به گزارش «پیغام»؛ احمد بارگاهی با بیان این که نوع اندیشه کودک درباره خودش، کلید آن چیزی ا‌ست که قرار است در آینده بشود، افزود: کودکی که به خود باور دارد، ارزش‌های سازنده و پسندیده‌ای را در خود می‌بیند و چون از خودش خوشش می‌آید، رفتارهای ارزنده و پسندیده‌ای دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: در این رابطه محققان معتقدند که اعتماد به نفس، از کودکان در برابر کسانی که آنان را خوار و کوچک می‌شمرند یا برای حس خوشبختی درونی‌شان تهدیدی به‌شمار می‌آیند، محافظت می‌کند. بر این اساس، افزایش اعتماد کودک به خود راه کارآمدی برای پشتیبانی از او در رابطه‌های نادرست و بد و کسانی ا‌ست که احترام او را نگه نمی‌دارند.

  

بارگاهی با اشاره به این که در همین راستا نقش خانواده و به‌خصوص مادران در ارتقای سطح خودباوری فرزندان و افزایش اعتماد به نفس آنها نقشی انکارناپذیر است ، بیان داشت:  سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر بر همین اساس و به‌منظور تقویت حس اعتماد به نفس کودکان از طریق آموزش مادران و خانواده‌ها، کلاس‌های آموزشی متناسب با این موضوع با حضور روانشناس بالینی در خانه فرهنگ و هنر عالی‌آباد برگزار کرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در این کارگاه که با موضوع «اعتماد به نفس» برگزار شد، از تاثیر و نقش مهم والدین به خصوص مادران در اعتماد به نفس کودکان صحبت شد. همچنین عنوان شد که دوران نوزادی دورانی بسیارمهم برای تشکیل اعتماد به نفس در کودکان است و در این زمینه راهکارهای مناسب برای افزایش اعتماد به نفس کودکان ارائه شد.

گفتنی است، خانه فرهنگ و هنر عالی‌آباد در طول سال کارگاه‌های متنوعی را با موضوعات مختلف آموزشی برگزار می‌کند که همشهریان عزیز می‌توانند با حضور در این کارگاه‌ها به‌صورت رایگان از آموزش‌ها و خدمات ارائه شده استفاده کنند.