نخستین بیمار کرونایی در بیمارستان گناوه بستری شد

برای نمایش عکس تیتر اینجا را کلیک کنید

پیغام: فرماندار گناوه گفت: نخستین بیمار بومی مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهرستان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته است.

به گزارش «پیغام»به نقل ازایرنا،غلامرضا مهرجو در جلسه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان افزود: این بیمار در سفر به یکی از استان‌های آلوده مبتلا و پس از مراجعه به بیمارستان گناوه معاینه  و انجام آزمایش  بلافاصله پذیرش و بستری شد.

وی اظهارداشت: همانگونه که طبق پیش‌بینی‌ها هفته آخر اسفند اوج شیوع این بیماری برای این منطقه اعلام شده بود ، بیمارستان گناوه اولین بیمار کرونایی شهرستان را بستری کرده است.

وی گفت: یک مکان مناسب برای قرنطینه بیماران مبتلا بعد از ترخیص بیمارستان براساس تجارب دیگر استان‌های آلوده مشخص تا از سرایت آن به جامعه جلوگیری شود.

فرماندار گناوه افزود: باتوجه به شیوع بیماری کرونا، اثربخش ترین راهکار مبارزه با این بیماری ماندن در خانه است.

وی اظهارداشت: به مردم عزیز شهرستان گناوه توصیه می‌شود  از پذیرش میهمان و  از دید و بازدید با بستگان خارج  شهر خودداری کنند.

وی گفت:  با توجه به موارد مثبت بیماری در شهرستان متاسفانه هنوز شاهد تردد ماشین و شلوغی شهر از جمله در خیابان و ساحل هستیم و عاجزانه از مردم انتظار داریم در خانه بمانند و از خود و خانواده مراقبت تا به کرونا مبتلا نشوید.

مهرجو  از مجموعه بازاریان و صنوفی که اقدام به تعطیلی مغازه‌های  خود کرده‌اند تقدیر و افزود: سایر صنوف خدماتی ساعات فعالیت خود را به حداقل کاهش دهند.

فرماندار گناوه اضافه کرد: مردم دید و بازدید عید نوروز خود را مجازی کنند و از خانه فقط برای کار ضروری خارج و تنها توسط یک نفر صورت گیرد.

وی از تمامی دستگاه‌های اجرایی نظامی و انتظامی و همیاری و مشارکت مردم با ماموران در مبادی ورودی شهر تقدیر کرد.

امام جمعه گناوه نیز از تلاش ستاد پیشگیری کرونای شهرستان و کلیه دستگاه‌ها و نیروهای نظامی و انتظامی و مشارکت مردم که از بدو شیوع  ویروس کرونا در کشور پای کار آمدند تقدیر کرد.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: از مردم شریف این شهرستان انتظار داریم علاوه بر رعایت نکات بهداشتی ، توسل و تمسک به دعا و ائمه اطهار(ع) را مدنظر قرار دهند تا  این بیماری از کشور ریشه کن شود.