۲۹ فروردین بیشترین آمار فوتی کرونا در بوشهر ثبت شد

برای نمایش عکس تیتر اینجا را کلیک کنید

پیغام: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دیروز (۲۹ فروردین) هشت مورد فوتی کرونا در استان به ثبت رسید که بیشترین آمار فوتی کرونا در استان بوده است.

به گزارش «پیغام»؛ دکتر سعید کشمیری در نشست ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: جمع مبتلایان به کرونا در کشور تاکنون دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و کل فوتی‌ها به ۶۶ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است. روز گذشته بالاترین آمار فوتی در یک روز در کل کشور با عدد ۴۰۵ ثبت شد و چهار هزار و ۷۶۶ بیمار بد حال هم در بیمارستان‌های کشور بستری هستند.

او ادامه داد: کل مبتلایان به کرونا در استان بوشهر تاکنون ۳۰ هزار نفر و فوتی‌ها هم ۹۵۲ نفر بوده است و اکنون ۴۴۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، که از این تعداد ۵۸ نفر در مراقبت‌های ویژه بستری هستند و نیمی از این ۵۸ نفر هم از دستگاه ونتیلاتور استفاده می‌کنند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در استان بوشهر، ۹۲ بیمار جدید بستری و ۸۳ بیمار ترخیص شدند، همچنین ۸ فوتی در استان به ثبت رسید که بالاترین رقم فوتی در یک روز بوده است.

از واکسن کرونا چه خبر؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم گفت: تا ۲۸ فروردین برای ۶ هزار و ۳۳۹ نفر واکسن کرونا دریافت کردیم که تاکنون ۵ هزار و ۹۰۰ نفر در استان واکسینه شده‌اند و دیروز هم ۶ هزار و ۷۹۰ دوز واکسن جدید دریافت کردیم که به زودی عملیات واکسیناسیون با جدیت ادامه می‌یابد.

دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان  اعلام کرد: ۴۲ درصد کادر درمان و ۳۵ درصد کادر بهداشتی استان تاکنون در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

۱۶ پرستار مراکز درمانی تامین اجتماعی استان در یک هفته به کرونا مبتلا شدند

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر نیز گفت: از ۹۵ مورد بیمار جدید بستری مبتلا به کرونا در استان، ۲۰ مورد بستری جدید مربوط به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان بوده است.

دکتر جواد رکاب پور افزود: از مجموع ۱۶۰ تخت فعال بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان، ۵۳ تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافته و یک سوم بار بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان به مقابله با کرونا اختصاص یافته است.

او ادامه داد: ۱۶ پرستار مراکز درمانی تامین اجتماعی استان در یک هفته اخیر به کرونا مبتلا شدند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر عنوان کرد: از ۴۵ نیروی جدید درخواستی با جذب ۱۵ نفر موافقت شده است که تنها ۷ نفر از این تعداد پرستار هستند.