شهروندان به شایعات درباره زلزله توجه نکنند

برای نمایش عکس تیتر اینجا را کلیک کنید

پیغام: رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: اخیرا عده‌ای اقدام به انتشا شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر احتمال وقوع زلزله‌ای در مقیاس ۸.۹ ریشتر در حوالی گناوه در روز‌های آینده نموده‌اند که باعث ایجاد نگرانی برای مردم شده است.

به گزارش «پیغام»؛ سرهنگ قاسمی افزود: با توجه به اینکه اقدام این افراد مجرمانه بوده و باعث تشویش و نگرانی مردم شده است، شناسایی و دستگیری شایعه‌سازان با هماهنگی مقامات محترم قضایی بصورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: همچون گذشته از کاربران قانون مدار فضای مجازی و مردم می‌خواهیم تا جهت اطلاع از هرگونه اخبار مرتبط و مؤثق در زمان بروز هر حادثه یا اتفاقی، به اطلاعیه‌های رسمی که از طریق خبرگزاری‌های نظیر صداوسیما و یا با بارگزاری در سایت‌های رسمی سازمان‌های مسئول مرتبط انتشار می‌یابد توجه نمایند.

قاسمی اظهار داشت: از کاربران فضای مجازی نیز درخواست می‌شود تا در صورت مشاهده هرگونه شایعات و مطالب بدون منبع موثق مورد اعتماد در فضای مجازی، به سایت پلیس فتا در آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir مراجعه و در قسمت ثبت گزارشات مردمی، موضوع را با کارشناسان پلیس فتا که بصورت برخط آماده دریافت هر نوع گزارش سایبری مشکوک یا مجرمانه هستند، در میان بگذارند.