"بوی ماه مهر" در طوفان کرونا

برای نمایش عکس تیتر اینجا را کلیک کنید

پیغام: سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ امروز در سومین روز مهر مانند دیگر نقاط کشور در استان بوشهر نیز آغاز شد.

پیغام: سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱  امروز در سومین روز مهر مانند دیگر نقاط کشور در استان بوشهر نیز آغاز شد.

به گزارش «پیغام»؛ استان بوشهر امسال ۲۴۴ هزار دانش آموز دارد که در ۱۰ هزار کلاس درس و ۲ هزار مدرسه درس خواهند خواند.

در بوشهر زنگ بازگشایی مدارس صبح امروز با حضور مسئولان استانی در دبیرستان دخترانه ام ابیها نواخته شد.

هرچند ابهامات بازگشایی مدارس در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش و سردرگمی خانواده ها کمتر شده است اما همچنان پذیرش حضوری در مدارس به طور قطعی در هیچ استانی مشخص نشده و وزارت آموزش و پرورش قصد ندارد امسال نسخه واحدی برای همه مناطق کشور بپیچد.

 همانطور که کاظمی سرپرست این وزارتخانه نیز هفته گذشته گفت که «تصمیم گیری برای حضور دانش آموزان در مدارس را به اولیاء و مربیان و مدیر مدرسه در هر منطقه، واگذار کرده ایم. سیاست ما این است در مدارسی که می‌توانیم با رعایت فاصله های اجتماعی، استاندارد مورد تأیید وزارت بهداشت را تأمین و حضور حداقلی دانش‌آموزان را مهیا کنیم.»

به نوشته ایسنا، با اتمام واکسیناسیون فرهنگیان و آغاز واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله از ۲۸ شهریورماه، بازگشایی حضوری مدارس قوت گرفته است؛ هرچند به گفته مدیرکل سلامت وزارت آموزش و پرورش آموزش حضوری در مهرماه در شهرهای بزرگ و مراکز استان ها کماکان منتفی است و سال تحصیلی با آموزش غیرحضوری آغاز می شود، ولی انتظار می رود از آبان ماه به تدریج شاهد بازگشایی مدارس به صورت حضوری باشیم.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در مراسم بازگشایی سال تحصیلی جدید می گوید، رویکرد اصلی آموزش در سال ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ حضوری است، اما به شیوه‌ای که به اداره‌های کل آموزش و پرورش ابلاغ شده است. براین اساس کلاس‌ها در مدارسی که جمعیت آن‌ها زیر ۵۰ نفر، و تراکم دانش آموز در کلاس ۱۵ نفر است که بیشتر مدرسه‌های روستایی و عشایری را در برمی‌گیرد، به صورت حضوری برگزار می‌شود.

    

علیمراد کرمی افزود: مدرسه‌هایی که جمعیت آن‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و تراکم دانش آموز در کلاس ۳۰ نفر به پایین است، هر کلاس به ۲ دسته تقسیم می‌شود و هر گروه سه روز در هفته به صورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: مدرسه‌هایی که زیر ۳۰۰ نفر دانش آموز دارند هم به صورت مجازی و در شبکه شاد فعالیت می‌کنند و به تدریج با تصمیم شورای مدرسه از نیمه دوم مهر کلاس‌ها به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار می‌شود.

به گفته وی، مدرسه‌هایی که بیش از ۳۰۰ نفر دانش آموز دارند آموزش‌ها را از مهر به صورت مجازی آغاز می‌کنند و در ادامه از نیمه دوم آبان کلاس‌ها دست‌کم ۲ روز در هفته به صورت حضوری برگزار می‌شود.