کم‌توجهی به حوزه فرهنگ در استان نگران‌کننده است+عکس

برای نمایش عکس تیتر اینجا را کلیک کنید

پیغام: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: کم‌توجهی به حوزه فرهنگ در استان بوشهر نگران‌کننده است.

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر؛عبدالکریم جمیری سه شنبه شب در نشست با کارکنان حوزه هنری استان بوشهر به مناسبت دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و حضور کاروان هنری «روایت حبیب» و «روایت فرهنگی هنری قهرمان» و دیگر فعالیت‌های هنری این نهاد افزود: محور مقاومت تنها به تاریخ ختم نمی‌شود و موضوعی است که از گذشته با همه پیشینه درخشان در طولانی مدت در استان بوشهر تا کنون با ایستادگی، مجاهدت، ایثار تبلور و مجسم است.

وی ضمن تسلیت سالروز وفات ام البنین (ع) و گرامیداشت مقام شامخ مادران و همسران شهدا، مجموعه حوزه هنری استان بوشهر با مدیریت امید پارسایی فر را مجموعه‌ای مؤثر و کار آمد دانست و خاطرنشان کرد: این اداره با این کارآمدی در جامعه مشغول فعالیت است و با حضور کارکنان باسابقه، توانمند و متخصص اقدامات چشمگیری انجام داده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تأسف در رابطه با کم توجهی به فرهنگ در جامعه خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم. رهبری، فرهنگ اکسیژن برای جامعه است.

جمیری یادآور شد: هنر، مهم‌ترین ابزار زیبا سازی و صیقل بخشی ارائه فعالیت‌های فرهنگی کمتر مورد توجه است که این مسئله وضعیت فرهنگی در استان را نگران می‌کند.

  

باید اقتصاد هنر را در استان بوشهر جدی بگیریم

رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: هنر و فرهنگ زنجیر بهم پیوسته است و اگر بخواهد استان رشد کند باید اقتصاد هنر را در بوشهر جدی بگیریم .

امید پارسایی فر ضمن تشریح فعالیت زیر ساخت های عمرانی و فرهنگی در چند سال اخیر در حوزه هنری خاطر نشان کرد: اگر مقوله فرهنگ و هنر به صورت جدی تصمیم گیری نشود زنگ خطر برای حوزه های متعدد در جامعه زده خواهد شد.

وی در ادامه با مثال زدن نمونه موفق مازندران ، کرمانشاه ، مشهد در زمینه ساخت سریال برای معرفی استان های خود ،خاطر نشان کرد : باید سالیانه یک پروژه مهم هنری برای استان تعریف شود نمونه آن در استان های مازندران «سریال پایتخت »کرمانشاه «نون خ »مشهد مقدس با ساخت سریال نوروزی توانستند بخش مهمی از ظرفیت های گردشگری خود بهبود ببخشند.

  

به گفته وی، با وجود نیروگاه اتمی، پتروشیمی های متعدد و لقب پایتخت انرژی این انتظار داریم که مسئولیت های اجتماعی این   سازمان ها تجمیع و تحت نظارت یک شورا با حضور استاندار ، نماینده مجلس ،سایر مدیران ارشد بتوانیم پروژه های هنری کلان برای تصویر بهتر و جذابتر  در همه ابعاد جامعه از استان بوشهر در سطح ملی شاهد باشیم.

پارسایی  در ادامه یادآور شد: برگزاری رویداد فرهنگی و هنری هزینه بردار است و ما باید پاسخگوی معیشتی هنرمندان باشیم.

شایان به ذکر است در پایان جلسه از خانم « زهرا تعجب »همسر شهید و از شاعران فعال حوزه هنری بوشهر با حضور نماینده مردم بوشهر ، گناوه و دیلم و کارکنان و هنرمندان حوزه هنری تقدیر بعمل آمد .