پرداخت ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی

برای نمایش عکس تیتر اینجا را کلیک کنید

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از پرداخت ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد کنندگان مشاغل خانگی در حوزه صمت از ابتدای امسال تا کنون خبر داد.

به گزارش«پیغام» مهدی صفوی بیان کرد: امسال تا کنون تعداد دو هزار و ۸۳۲ مجوز در قالب مستقل و ۹۱ مجوز در قالب پشتیبان در حوزه مشاغل خانگی نظیر فرش دستباف و ... صادر شده است.

 وی ادامه داد: در قالب مشاغل مستقل مبلغ ۲۳ میلیارد تومان و در قالب پشتیبان مبلغ ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک‌های عامل پرداخت شده است.

 مدیر کل صمت استان بوشهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مشاغل خانگی عنوان کرد: میزان اشتغال ایجاد شده در صدور مجوز‌ها در استان از ابتدای امسال تا کنون در مجموع ۹۰۲ نفر در رشته‌های دوخت لباس و پوشاک، فرش دستباف، گلیم و گبه، تعمیرات گوشی تلفن همراه، درودگری و کامپیوتر بوده است.

 وی اضافه کرد: مشاغل خانگی متقاضی تسهیلات به ترتیب در رشته‌های دوخت لباس و خیاطی، قالیبافی، گلیم و گبه، کامپیوتر، درودگری (طراحی دکراسیون چوبی منزل) و تعمیرات موبایل بوده است.

 صفوی گفت: اجرای دو نمایشگاه معرفی و فروش مشاغل خانگی با همکاری اداره کل تعاون جهت رونق کسب و کار‌های خانگی از دیگر اقدامات این اداره کل در مدت یاد شده بوده است و همچنین یک نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های فرش دستباف استان در اسفند ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

 به گفته وی در بخش فرش دستباف در زمان حاضر شش هزار و ۵۶ بافنده فعال مشغول به فعالیت قالیبافی هستند که از این شمار هزار و ۳۱۲ نفر بیمه هستند.

 مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: همچنین اکنون ۲۸ کارگاه با مدیریت متمرکز فعال هستند که میانگین تولید آن‌ها هشت هزا و ۳۴۰  متر مربع فرش دستباف و گبه است.