توصیه‌های پلیس به والدین دانش آموزان در آستانه بازگشایی مدارس

برای نمایش عکس تیتر اینجا را کلیک کنید

رئیس پلیس راهور استان بوشهر در آستانه بازگشایی مدارس با توصیه‌هایی از والدین خواست دانش‌آموزان خود را با علائم راهنمایی و رانندگی و فرهنگ ایمنی آشنا کنند.

به گزارش «پیغام»؛سرهنگ جابر پاپری در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: والدین می بایست برای پیشگیری از آسیب پذیری فرزند خود در مسیر مدرسه و خانه ، قوانین و مقررات عبور و مرور را رعایت کرده و به توصیه های پلیسی در امر فرهنگ ایمنی و ترافیک توجه کنند.

وی افزود: والدین، فرزندان خود را با تابلوهای راهنمایی و رانندگی آشنا کرده و نحوه عبور صحیح از عرض خیابان را به صورت عملی با آنان تمرین کنید.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر تصریح کرد: خطر مربوط به حرکت کردن از پشت خودرو های بزرگ و دور از میدان دید سایر رانندگان نیاز است به کودکان خود گوشزد کنند.

پاپری ادامه داد: پرهیز از رفتارهای نامناسب کودکان به عنوان عابر پیاده از جمله ورود و دویدن ناگهانی به خیابان ، بازی کردن در خیابان، رهاکردن دست بزرگترها هنگام عبور از عرض خیابان و معابر خودرویی، قدم زدن چند نفری و عجله هنگام عبور از خیابان ها و بی توجهی به چراغ و خط عابر پیاده و پل های هوایی باید مورد توجه دانش‌آموزان قرار گیرد.

وی یادآور شد: والدین انجام ندادن شوخی هایی مانند دویدن به دنبال وسیله نقلیه و آویزان شدن به وسایل نقلیه را به کودکان و فرزندان عزیز خود تذکر دهید.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر ادامه داد: نیاز است به دانش آموزان یادآوری کنیم که برای سوار و پیاده شدن از سرویس مدرسه از درب خودرو رو به پیاده رو استفاده کنند و تا زمان توقف کامل، درب خودرو باز نشود.

پاپری بیان کرد: والدین از طریق انجمن اولیا و مربیان مدرسه پیگیر، پلیس مدرسه برای عبور ایمن دانش آموزان و همچنین آشنایی آنان با مقررات رانندگی شوید.

وی از والدین و آموزگاران درخواست کرد رفتار های صحیح در اجرای ایمنی حفظ سلامت جانی را آموزش دهند تا بنیان های فکری سرمایه های زندگی خود را با ترویج فرهنگ و ترافیک رشد و ارتقا دهند.