اعضای بدن 2 بیمار مرگ مغزی در بوشهر اهدا شد

برای نمایش عکس تیتر اینجا را کلیک کنید

پیغام:اعضای بدن 2 بیمار مرگ مغزی روز دوشنبه در بیمارستان های شهید گنجی شهر برازجان و سلمان فارسی بوشهر به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد.

پیغام: مسئول مرکز فرآهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: صبح امروز خانواده مرحوم 'علی پرداخته' 17 ساله اهل بخش ارم شهرستان دشتستان که یک ماه پیش براثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با حضور در بیمارستان شهید گنجی شهر برازجان مرکز این شهرستان به اهدای اعضای بدن فرزندشان رضایت دادند.
به گزارش «پیغام»؛  علیرضا باقری درگفت وگو با ایرنا افزود: به دنبال رضایت خانواده پرداخته 2 کلیه، نسوج قلبی و کبد این مرحوم پس از برداشت برای پیوند به بیماران نیازمند به شیراز منتقل شد.
وی اضافه کرد: همچنین با رضایت خانواده مرحوم 'کوروش ماهینی' ورزشکار 44 ساله بوشهری که براثر سکته و خونریزی مغزی دچار مرگ شد 2 کلیه، کبد و نسوج قلبی این مرحوم نیز ساعتی پیش در بیمارستان سلمان فارسی تامین اجتماعی بوشهر برداشت و برای پیوند به شیراز انتقال یافت.
مسئول مرکز فرآهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این سومین اهدای عضو در سال جاری در این استان است.
باقری با اشاره به 31 اردیبهشت روز اهدای عضو افزود: از سال 1383 تاکنون 41 اهدای عضو در استان بوشهر انجام شده و 470 بیمار پیوندی از این استان عضو دریافت کرده اند.
وی یادآور شد: فرهنگ سازی، ارائه آموزش های علمی و تخصصی و کادر درمانی مجرب درکنار بزرگی و ایثار مردم استان بوشهر باعث شده اهدای عضو در این استان به نحو چشمگیری افزایش یابد.
باقری اظهار کرد: بیشترین اهدای عضو با 30 مورد در 2 سال گذشته انجام شده است.
مسئول مرکز فرآهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: 82 بیمار پیوندی در2 سال گذشته اعضای پیوندی خود را از 64 مرگ مغزی در این استان دریافت کرده اند.
وی افزود: با توجه به اینکه برخی از خانواده هایی که اقدام به اهدای عضو عزیزان خود کرده اند ممکن است به دلیل نداشتن هیچ پشتوانه دچار مشکلات معیشتی شوند، تلاش می شود انجمن اهدای عضو با هدف کمک به این خانواده برای کاهش مشکلات در استان بوشهر راه اندازی شود.