کد خبر : 102221       تاریخ : 1397/06/06 12:59:02
ارایه خدمات شایسته به مردم و شفافیت درعملکرد رسالت سازمان است

ارایه خدمات شایسته به مردم و شفافیت درعملکرد رسالت سازمان است

بر اساس رسالت و ماموریتی که بر دوش این سازمان بزرگ گذارده شده، تمام تلاش این مجموعه، ارایه خدمات شایسته به مردم و پاسخگویی و شفافیت درعملکرد است.

یونس خسروانی- مدیرکل تامین اجتماعی بوشهر
 

سازمان تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه گر در ایران است که به موجب اصل ٢٩ قانون اساسی در راستای تامین رفاه و امنیت اجتماعی مردم به ارایه خدمات بیمه ای و درمانی می پردازد؛ این سازمان بزرگ بین نسلی، که مشمول هیچ گونه بودجه و منبع اعتباری از سوی دولت، مالیات، ارزش افزوده و ... نمی شود، اعتبارات مالی خود را تنها از طریق دریافت حق بیمه تامین می کند. لذا موجودیت این سازمان به وجود جامعه شریف کارگری و کارفرمایی بستگی دارد و همه منابع آن متعلق به ایشان است.

حوزه فعالیت و خدمات سازمان تامین اجتماعی بسیار وسیع است و این سازمان در دو حوزه بیمه ای و درمانی در قالب تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت به مخاطبان وذینفعان خود،به ارایه خدمت می پردازد و بر اساس رسالت و ماموریتی که بر دوش این سازمان بزرگ گذارده شده، تمام تلاش این مجموعه، ارایه خدمات شایسته به مردم و پاسخگویی و شفافیت درعملکرد است.

از آنجا که بیش از نیمی از جمعیت کشور، تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند، سرعت و دقت در ارایه خدمات با کیفیت به مخاطبان از جمله فاکتورها و پارامترهای مهمی هستند که رعایت آنها، به جلب رضایت ارباب رجوع می انجامد و به همین منظور، سازمان تامین اجتماعی در کل کشور با اجرای طرح خدمات الکترونیکی، به صورت ویژه، گام مهمی را در زمینه توسعه چشمگیر خدمات غیرحضوری برداشته که این مهم در استان بوشهر هم با جدیت دنبال شده است و خدمات سازمان بصورت الکترونیکی و غیرحضوری در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

از جمله اقدامات مهم دیگری که به منظور تسهیل در ارایه خدمات و افزایش رضایت مخاطبان دراستان بوشهر صورت گرفته است، اجرای طرح ساختار نوین خدمات و تعبیه میز خدمت در تمامی شعب تابعه این اداره کل است که از این طریق، مشاوره و راهنمایی لازم در اختیار مراجعه کنندگان به شعب قرار می گیرد تا با آگاهی بیشتر و صرف زمان کمتری، بتوانند از خدمات سازمان برخوردار شوند.

اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر در حال حاضر ١٥ شعبه اصلی، ١٦ شعبه اقماری و شش کارگزاری رسمی دارد و در هفته دولت سالجاری با افتتاح دو کارگزاری دیگر در شهر برازجان و منطقه جنوبی شهر بوشهر، تعداد کارگزاری های تامین اجتماعی در استان به عدد هشت خواهد رسید.

استان بوشهر به لحاظ وجود تاسیسات و صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی اتمی، دریا و کشاورزی و ... از جمله استان های مهم به لحاظ وصول حق بیمه برای سازمان تامین اجتماعی محسوب می شود و به همین نسبت نیز مردم این استان، خواستار دریافت خدمات بهتر و بیشتر در دو حوزه بیمه و بخصوص درمانی هستند که خوشبختانه با نگاه ویژه مدیرعامل محترم سازمان طی سال های دولت تدبیر و امید شاهد افتتاح و کلنگ زنی مراکز درمانی در تمامی شهرهای استان بوشهر بوده ایم و همچنین با افزایش تعداد کارگزاری ها و شعب اقماری در استان، خدمات به صورت بهتر و سریعتری در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

هم اینک نیز اجرای طرح مشوق های بیمه ای و بخشودگی حق بیمه سهم کارفرما در صورت جذب افراد تحصیلکرده را در دستور کار داریم که اجرای این طرح هم به بهبود فضای کسب و کار و حمایت از کالای ایرانی کمک بسیار خوبی خواهد کرد و هم منجر به افزایش رونق اقتصادی و اشتغال در کشور خواهد شد.

لازم به ذکر است طبق آمار لغایت پایان خردادماه سالجاری بیش از ٩٥٥ هزار نفر و معادل بیش از ٨٠ درصد از جمعیت استان بوشهر تحت پوشش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی هستند و این اداره کل به بیش از ٨٩٠ هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی و بیش از ٦٤ هزار نفر مستمری بگیر اصلی و تبعی خدمات بیمه ای و درمانی ارایه می دهد.

این اداره کل طی سال های گذشته تلاش کرده با افزایش تعاملات با جامعه و اقشار شریف کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان و مستمری بگیران و همچنین مقامات ارشد محلی و ملی و دستگاه های مرتبط با فعالیت سازمان تامین اجتماعی، ارایه خدمات خود را در راستای جلب رضایت حداکثری مخاطبان سازمان هدفگذاری نماید.

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=102221

نظـــرات شمـــا