کد خبر : 150837       تاریخ : 1401/11/06 16:20:14
 روابط عمومي مديريت هوشمند ارتباطات انساني است
مدرس ارتباطات در همایش روابط عمومی کانون های وکلای دادگستری :

روابط عمومي مديريت هوشمند ارتباطات انساني است

پیغام: مدرس ارتباطات گفت: کار روابط عمومی اطلاع رسانی نیست، بلکه مدیریت هوشمندانه ارتباطات انسانی است.

به گزارش «پیغام»؛ دکتر حمید شکری خانقاه مدرس ارتباطات و روابط عمومی در همایش ملی روابط عمومی های کانون وکلای دادگستری استان بوشهر به ارائه مطالبی در حوزه «روابط عمومی سازمانی» پرداخت و اظهار داشت:  با این روش می‌توان چهره‌ نهاد وکالت را اعتلا بخشید. نظام ارتباطات برای نهاد وکالت، ارتباط آفرینی و عدالت‌آفرینی می‌کند.

وی در ادامه با بیان این که اطلاع رسانی همانند یک ریل است، گفت: ارتباطات قدرت است و مدیرانی که ارتباط خوبی ندارند فاقد قدرت هستند و شما به عنوان وکیل هرجا ارتباط ضعیفی داشته باشید بدون شک  قدرت پایینی دارید.

شکری خانقاه با بیان این که ارتباطات شخصیت وکالت را بالا می برد، افزود: همانطور که می گوییم ارتباطات اعتمادزایی و هویت آفرینی می کند شما بایستی هویت وکالت را با نظام ارتباطات به صورت یکپارچه بالا ببرید.

وی با اشاره به این که چهره وکیل در افکار عمومی چهره مقبولی نیست، گفت: شما باید این چهره را با نظام یکپارچه مثل آینه کنید و کارخانه تولید محتوا  را در کانون وکلای دادگستری راه اندازی کنید.

شکری خانقاه با بیان این که دنیا باید خبردار شود که  کانون وکلا فقط برای انتخابات نیست، گفت: نظام ارتباطی برای شما حرکت آفرینی و عدالت آفرینی ایجاد می کند و همه این ها  فقط با یک کانون وکلای منسجم اتفاق می افتد.

وی در ادامه مناسب گرایی روابط عمومی ها را یکی از چالش ها وسیع در نظام ارتباطات کشورعنوان کرد و بیان داشت: ارتباطات همانند درختی است که کاشته می شود اما اگر به آن آب  ندهید پس از مدتی خشک می شود.

شکری خانقاه گفت: گلیشه گرایی آفت روابط عمومی ها و نظام ارتباطات است، خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها از بی برنامه بودن رنج می برند و روابط عمومی های کانون های وکلای هیچ برنامه منسسجمی ندارند.

وی اظهار داشت: مدیر روابط عمومی باید ساده ترین عضو کانون وکلای دادگستری باشد، همه اعضای کانون ها باید آموزش تخصصی  روابط عمومی ببینند که اگر جابه جایی صورت گرفت همه آموزش دیده و دارای نگرش ارتباطی باشند.  

این مدرس ارتباطات با بیان این که بالا بردن خلاقیت  یکی از راه های موثر در ارتباطات است، گفت:  تحقیقات ثابت کرده که 84 درصد دانش احتسابی مردم در سال های اخیر از چشم آنها است پس روابط عمومی ها در کانون های وکلا  تا می توانند باید محتوای بصری تولید کنند، اینفوگرافیک، موشن گرافیک، متن کوتاه، فتونیوز، طنز، فرمت‌های جدید و جذاب محتوا هستند که روابط عمومی هوشمند محتوای خود را با این قالب‌ها تولید و منتشر می‌کند و این مواقع است که کانون وکلا می تواند حرفی برای گفتن در جامعه داشته باشد.

 شکری خاتقاه گفت: برای اینکه کانون های وکلا به یک جایگاه  شایسته برسند باید سند نظام ارتباطات یکپارچه کانون وکلا را تنظیم کنند که همه کانون ها تابع یک عنوان ،یک نشان، یک  لوح ، یک شعار و یک دغدغه باشد و هم افزایی ایجاد کرد.

این مدرس ارتباطات  "سناریونویسی" را حلقه مفقوده روابط عمومی ها عنوان کرد و گفت: وقتی در قالب  یک سیاست بصری منسجم کار کنید دنیا صدای شما را می شنود. شما سناریست های نظام ارتباطات باشید کسی که سناریست نباشد قادر نیست اطلاع رسانی کنید. در واقع امروز باید روابط عمومی‌ها دانش و تخصص خود را در طراحی و تولید محتوا بر پایه سناریونویسی برای اقناع افکار عمومی افزایش دهند.

وی با بیان این که مدل سازی یک بحث جدی در کانون وکلا است، افزود: کانون وکلا بایستی نظام ارتباطات یکپارچه را تدوین کند و آموزشهای تخصصی ارتباطی راسنه ای  را جدی بگیرد زیرا هر عضو کانون خود یک روابط عمومی بالقوه است.

 

 


  منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام
       لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=150837

نظـــرات شمـــا