مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر :
خواهرخواندگی بوشهر با یکی از شهرهای «صربستان»
پیغام: مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: تفاهم‌نامه مشترک تجاری و اقتصادی بوشهر با صربستان با حضور سفیر ایران و وزیر انرژی این کشور منعقد می‌شود.
كدخبر: 100524
1397/03/12

به گزارش«پیغام» به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر،سید اسماعیل موسوی در نشست با تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه نشست‌هایی با سفیر و تجار صربستان برگزار شد اظهار داشت: در این نشست پیشنهاداتی برای توسعه مراودات تجاری و اقتصادی بوشهر با صربستان به سفیر ایران در این کشور ارائه شد.

وی، صربستان را معبری برای ورود به بازارهای اروپایی دانست و افزود: صربستان دارای ظرفیت بسیار خوبی در عرصه تجارت، بازرگانی و سرمایه‌گذاری است که پیشنهاد کشت فرا سرزمینی از استان بوشهر ارائه می‌شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با تاکید بر نقش مهم فرآوری محصولات در توسعه صادرات به کشورهای اروپایی افزود:  بسته‌بندی و فراوری محصولات استان بوشهر می‌تواند در توسعه صادرات نقش آفرینی کند که در این رابطه از طریق صربستان می‌توان به کشورهای اروپایی نفوذ کرد.

دکترموسوی با بیان اینکه اکنون محصولات استان بوشهر حضوری پررنگ در بازار صربستان ندارد تاکید کرد: برای ساماندهی تجارت و مبادلات اقتصادی استان بوشهر با صربستان پیشنهاداتی به سفیر ایران در صربستان ارائه شده است.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه استان بوشهر با صربستان خبرداد و بیان کرد: در راستای گسترش فعالیت‌های اقتصادی بین استان بوشهر و صربستان, تفاهم‌نامه همکاری منعقد می‌شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر از سفر وزیر انرژی صربستان و سفیر ایران در این کشور به بوشهر خبرداد و  گفت: در این سفر تفاهم‌نامه مشترک تجاری و اقتصادی بوشهر با صربستان منعقد می‌شود.

دکترموسوی، به خواهرخواندگی بوشهر با یکی از شهرهای «صربستان» اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود در سفر وزیر انرژی صربستان و سفیر ایران در این کشور به بوشهر خواهرخواندگی بوشهر با یکی از شهرهای «صربستان» مورد توجه قرار بگیرد.

وی، با تاکید بر ارائه توانمندی اقتصادی و تجاری استان بوشهر و توسعه زیرساخت‌های بندری افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در راستای توسعه مبادلات تجاری بوشهر و قطر،  به زودی یک هیئت اقتصادی بلند پایه استان بوشهر  به کشور قطر سفر می‌کند.

منبع: