جهاد دانشگاهی برای ترتیب نیروی کار در جم همت کند
پیغام: فرماندار جم گفت: جهاد دانشگاهی این استان برای تربیت نیروهای ماهر و توانمند و توسعه اشتغال فعال و مولد در این شهرستان اهتمام جدی داشته باشد.
كدخبر: 100610
1397/03/19

به گزارش«پیغام» به نقل از ایرنا، محمد حسینی در نشست با رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر افزود: در این ارتباط فرمانداری از آمادگی لازم برای حمایت از توسعه و تجهیز جهاد دانشگاهی جم برخوردار است و برای کمک به توسعه مراکز علمی شهرستان از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.
وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی شهرستان جم هم اکنون در یک مکان استیجاری شهرستان دایر است و این در حالی است که این مرکز مسئولیت آموزش نیروی انسانی مربوط به مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت را عهده دار است.
حسینی گفت: شرکت های مستقر در منطقه می توانند به ایجاد و توسعه صنایع پایین دستی کمک بسیار زیادی کنند و باید در این زمینه، جهاد دانشگاهی نقشی فعال در آموزش کارآفرینی در شهرستان جم ایفا کند.
وی یادآور شد: وجود صنایع مختلف نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه فرصتی مناسب برای اشتغال جوانان شهرستان ایجاد کرده است.
حسینی ادامه داد: با این وجود آنچنان که باید از این فرصت بخوبی استفاده نشده و لازم است جوانان شهرستان موضوع مهارت افزایی و آموزش مرتبط با صنعت را با جدیت بیشتر در دستور کار قرار دهند.
فرماندار جم با اشاره به برگزاری دوره های آموزش نیروی انسانی در قالب مسئولیت های اجتماعی نفت اظهار کرد: جوانان شهرستان باید از این فرصت مناسب که با پیگیری نماینده مردم در مجلس و همکاری خوب وزارت نفت ایجاد شده برای تقویت بنیه علمی و مهارتی استفاده کنند.
حسینی فرصت های شغلی در اختیار دولت را محدود دانست و گفت: اشتغال دولتی نمی تواند گره بیکاری را باز کند و لازم است مهارت افزایی و کارآفرینی در جامعه به صورت کاملا دقیق و برنامه ریزی شده نهادینه و اجرایی شود.

منبع: