106 واحد معدنی در استان غیرفعال است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ازمجموع 347 معدن مصالح ساختمانی مجوز دار این استان 128 معدن فعال، 106 معدن غیرفعال و مابقی آن نیز فاقد بهره‌ بردار است.
كدخبر: 100614
1397/03/19

به گزارش«پیغامم به نقل از ایرنا، سیدحسین حسینی محمدی در نشست بررسی وضعیت معادن استان بوشهر افزود: سالانه از معادن فعال استان بوشهر 72 درصد ظرفیت اسمی آن برداشت شده به گونه‌ای که از 15.8 میلیون تن ظرفیت پروانه بهره‌برداری سالانه 9.1 میلیون تن استخراج می شود.
وی بیان کرد: طرح مطالعاتی اکتشاف مواد معدنی بیتومین و فسفات در استان بوشهر عملیاتی شده که اکنون بیش از 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
حسینی محمدی ادامه داد: پس از پایان طرح مطالعاتی موادمعدنی یاد شده این معادن به بهره‌برداران واجد شرایط واگذار خواهد شد.
وی با بیان اینکه شهرستان های دشتستان و دشتی دارای بیشترین معادن در استان بوشهر هستند افزود: 65 معدن در دشتستان و 57 معدن در دشتی قرار دارد که از نظر کیفی محصولات معادن دشتی مورد توجه قرار دارد.
حسینی محمدی یادآورشد: تنوع کم موادمعدنی استان بوشهر، کاهش فعالیت های طرح های عمرانی و ساخت و ساز مسکن، کمبود زیرساخت ها و نپذیرفتن پروانه بهره‌برداری معادن به عنوان وثیقه نزد بانک‌ها برای دریافت تسهیلات از عمده موانع فراروی واحدهای معدنی این استان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: تاکنون 725 پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 240 هزار میلیارد ریال در بخش صنعت این استان صادر شده که 90 درصد آن در صنعت پتروشیمی است.
حسینی محمدی افزود: از مجموع صنایع استان بوشهر20 واحد آن مربوط به صنایع دریایی است که در این واحدها بیش از چهارهزار نفر اشتغال دارند.
حسینی محمدی گفت: باتوجه به اینکه صنایع دریایی صنعتی کاربر و اشتغال زا محسوب شده حمایت از این بخش به خصوص معافیت مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی ضروری است.
وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات مورد نیاز صنایع دریایی از محل صندوق توسعه ملی و ارائه معافیت‌های لازم از خواسته‌های صنعت‌گران دریایی استان بوشهر است.
وی افزود: حمایت از سرمایه گذاران در زمینه صنایع دریایی به‌منظور ایجاد و توسعه صنایع جانبی از اولویت‌های این سازمان در راستای رونق اقتصادی واجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی است.

 

منبع: