شنا در تاسیسات آبی استان بوشهر ممنوع شد
پیغام:مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: باتوجه به احتمال خطر غرق شدگی بویژه کانال های آبیاری و زهکشی شهروندان از شنا کردن در تاسیسات آبی این استان، خوداری کنند.
كدخبر: 100616
1397/03/20

به گزارش«پیغام»،شاپور رجایی در جمع خبرنگاران افزود: هرسال با شروع فصل گرما برخی از شهروندان بدون توجه به علائم هشدار دهنده و اطلاعیه های مکرر این شرکت، مبادرت به شنا در دریاچه سد رئیسعلی دلواری، کانال های آبیاری و زهکشی و بندهای انحرافی می کنند که این سهل انگاری باعث بروز خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری می شود.
وی اظهار کرد: این تاسیسات فقط برای آبرسانی طراحی و احداث شده و به هیچ وجه برای شنا کردن مناسب نیست و خطر غرق شدن در آنها وجود دارد.
رجایی گفت: تاسیسات و محل های اشاره شده دارای حریم قانونی هستند، برهمین اساس ورود و شنا در آنها ممنوع است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر افزود: شهروندان، ساکنان و مسافران به علائم هشدار دهنده و تذکر صادر شده توجه کافی داشته باشند تا شاهد حوادث تلخ و جبران ناپذیر حاصل از رعایت نکردن نکات مطرح شده، در هیچ یک از نقاط استان نباشیم.
وی ادامه داد: شرکت آب منطقه ای بوشهر و واحدهای تابعه آن در صورت بروز هرگونه حادثه در مناطق مورد اشاره هیچ گونه مسئولیتی به عهده نخواهد داشت.
رجایی افزود: هر سال در فصل گرما شماری از مردم بویژه جوانان، بدون توجه به علایم هشدار دهنده و اطلاعیه های این شرکت، مبادرت به شنا در سدها و تاسیسات آبی کرده و با خطرجانی و احتمال غرق شدگی روبرو می شوند.
وی گفت: این شرکت به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ ناشی از بی توجهی افراد، اقدام به نصب تابلوها و بنرهای هشدار دهنده در اطراف سد و تاسیسات آبی، اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما، درج آگهی در مطبوعات ملی و محلی و اطلاع رسانی از راه وب سایت های خبری و فضای مجازی کرده است.

منبع: