معاون امور عمرانی استانداری بوشهر:
هیچ قایقی بدون شناسه اجازه فعالیت ندارد
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: با توجه به استقبال 490 هزار نفری مسافران نوروز امسال در این استان از گردشگری دریایی و افزایش 40 درصدی نسبت به نوروز سال 1396 تقویت این بخش ضروری است.
كدخبر: 100657
1397/03/23

به گزارش«پیغام» به نقل از ایرنا، مهرداد ستوده روز چهارشنبه در نشست ستاد خدمات سفر استان بوشهر افزود: دریا از جمله قابلیت های این استان در بخش گردشگری است که با توجه به اقبال عمومی باید امکانات لازم برای استفاده هرچه بهتر از این ظرفیت فراهم شود.
وی اظهار کرد: شهرداران استان نسبت به تهیه برنامه ویژه گردشگری اقدام کنند، در غیراین صورت اعتبارات ارزش افزوده به آنها پرداخت نمی شود.
ستوده بیان کرد: برای ساماندهی، ارائه آموزش های لازم و ایجاد الزامات قانونی با همکاری دستگاه های مربوط همه شناورهای گردشگری فعال در استان بوشهر باید دارای شناسه باشند.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر یادآور شد: براین اساس هیچ قایقی بدون داشتن شناسه اجازه فعالیت ندارد.
وی گفت: با تهیه سند گردشگری دریایی کمبودها، نیازها و ظرفیتهای استان بهتر شناسایی و فرصتی برای بهبود شرایط فراهم می شود.
ستوده با اشاره به اهمیت گردشگری روستایی افزود: با توجه به استقبال گسترده مسافران نوروزی از اقامتگاه های بوم گردی و گردشگری روستایی در نوروز امسال تهیه سند گردشگری روستایی در این بخش برای شناسایی ظرفیت ها و کمبودها ضروری است.
وی تاکید کرد: گردشگری روستایی از بخش های مهم صنعت گردشگری است که با توجه به قابلیت های موجود در روستاهای استان باید از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده شود.
مدیرکل دفتر بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر گفت: نصب تابلوی شنا ممنوع در برخی از شناگاه ها در مسیر جاده ها و سایر مناطق ضروری است.
عباس قلی پور افزود: از سازمان های متولی می خواهیم که موارد ایمنی را با نصب تابلو مشخص کنند.

 

منبع: