مردم شهرستان جم جام جهانی را نمی‌بینند!
در حالی که صدا و سیمای مرکز بوشهر نتوانسته ضعف جدی خود در شهرستان جم رفع کند، خرابی گیرنده‌های دیجیتال تلویزیونی، مردم را به سمت خرید ماهواره سوق داده است.
كدخبر: 100663
1397/03/23

به گزارش «پیغام» به نقل از فارس؛ در حالی که چهار روز از خرابی گیرنده‌های دیجیتال در جم به علت گرما می‌گذرد، همچنان رفع‌نشدن مشکلات گیرنده‌ها سبب شده تا اهالی شهرستان جم نتوانند برنامه‌های شبکه‌های تلویزیون کشورمان را بینند.

به گفته معاون فنی صدا و سیمای مرکز بوشهر، قدیمی‌بودن گیرنده‌های تلویزیونی در جم علت این مشکلات نیست و فقط گرمای هوا سبب خرابی آنها شده است.

در حالی که یک روز دیگر، مسابقات جام جهانی فوتبال آغاز می‌شود و حساسیت این رقابت‌ها و حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در این رقابت‌ها سبب شده تا مردم و فوتبال دوستان و حتی غیرفوتبالی ها به هر راهی که شده به دنبال دیدن این رقابت‌ها باشند، خرابی گیرنده‌های دیجیتالی و اختلال‌های آن در طول شبانه روز سبب شده تا مردم به سمت ماهواره سوق داده شوند.

قطعا یکی از عواملی که سبب این سوق‌دادن مردم به ماهواره شده، صدا و سیمای مرکز استان بوشهر است که طی سالیان گذشته هیچ اقدامی برای رفع مشکلات گیرنده‌های دیجیتالی در شهرستان جم نکرده و هر چند وقت یکبار خبری از قطعی، اختلال و خرابی گیرنده‌ها در جم به گوش می‌رسد.

به نظر می‌رسد صدا و سیمای مرکز استان بوشهر باید هرچه سریع‌تر اقدامی فوری و موثر برایرفع اشکال در گیرنده‌های تلویزیونی مستقر در تپه چگاسه شهر جم انجام دهد تا مردم به سمت ماهواره نروند و با خیال راحت و با استفاده از شبکه‌های ملی جمهوری اسلامی ایران به دیدن این رقابت‌ها بپردازند.

صدا و سیمای مرکز استان بوشهر طی سالیان گذشته عملکردی مثبت را از خود بر جای گذاشته و باید هر چه سریع‌تر این ضعف بزرگ در جم را نیز حل کند تا صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته با محبوبیت بین مردم به کار خود ادامه دهد.

بر اساس این گزارش، گیرنده‌های دیجیتالی در شهرستان جم بسیار قدیمی و فرسوده هستند و وقتی نیز خرابی وجود نداشته باشد خیلی از شبکه‌های جمهوری اسلامی ایران در این شهرستان قابل دریافت نیست.

مردم جهان همه عاشق فوتبال هستند و به طبع در شهرستان جم نیز اهالی این شهرستان می‌خواهند بعد از چهار سال فوتبال جام جهانی را بینند و دیدن فوتبال جام جهانی حق این مردم است.

طی سالیان گذشته، خرابی‌ها و ضعف در زیرساخت‌های صدا و سیما و مخابرات باعث انتقادهای شدیدی نسبت به آن‌ها از سوی مردم شده و انباشته‌شدن این همه اعتراض و نارضایتی از این دو مجموعه می‌تواند به عده‌ای فرصت‌طلب کمک کند تا از این آب گل آلود ماهی بگیرند.

نارضایتی مردم جم، فرصتی به نصب کننده‌های ماهواره می دهد تا مردم را مجبور به استنفاده از این دستگاه کنند ، در حالی که در زمان کنونی و تاکید رهبری مبنی بر جنگ نرم، بهتر است صدا و سیما برای یک بار هم شده برای اولین و آخرین بار به فکر تقویت و نصب دستگاه‌های جدید گیرنده‌های دیجیتالی در جم باشد تا برای همیشه این همه نارضایتی و انتقاد به پایان برسد.

قطعا پیشگیری بهتر از درمان است و تا مردم به خرید ماهواره نرفته‌اند بهتر است که صدا و سیمای مرکز استان بوشهر چاره‌ای بیندیشد.

منبع: