رئیس نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی بوشهر خبر داد:
انجام ۸۰۰۰ بازرسی بهداشتی از اماکن عرضه مواد پروتئینی استان
پیغام: رئیس نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی بوشهر گفت: بیش از هشت هزار مورد بازدید و بازرسی بهداشتی از مراکز توزیع مواد پروتئینی انجام گرفته است.
كدخبر: 100667
1397/03/23

به گزارش «پیغام»؛محمدرضا عباسی در گفت‌وگو با مهر در ارتباط با اقدامات نظارت بهداشتی بر مواد پروتئینی از ابتدای سال تاکنون اظهار داشت: بر اساس برنامه‌های تدوین شده نظارت بهداشتی بر اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی و پروتئینی از ابتدای سال تاکنون هشت هزار و شش مورد بازدید و بازرسی بهداشتی از هزار و ۵۰۳ مرکز عرضه فرآورده خام دامی و سردخانه ها در سطح استان انجام شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر افزود: طی بازدیدهای بعمل آمده تعداد ۵۸ مورد تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

وی پیرامون نظارت بهداشتی در کشتارگاه‌های دام و طیور ابراز داشت: دامپزشکان و کارشناسان نظارت بهداشتی علاوه بر نظارت بر مراکز عرضه در تمامی کشتارگاه‌های دام و طیور نیز فعالیت دارند و در همین راستا از ابتدای سال تاکنون نظارت بهداشتی بر کشتار ۵۹ هزار و ۱۲ راس دام و همچنین بیش از ۶۷۰ هزار قطعه مرغ در کشتارگاه‌های دام و طیور انجام شده است.

وی اذعان داشت: طی این مدت از ۲۰ اسکله صیادی، ۴۳ مورد بازدید بهداشتی و از مجموع هزار و ۷۵۲ لنج و شناور صیادی هزار و ۵۰۵ مورد بازدید و بررسی بهداشتی بعمل آمده است.

عباسی خطاب به عموم هم استانی‌ها تاکید کرد: با توجه به مخاطرات بهداشتی همچنین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نسبت به خرید فرآورده‌های پروتئینی به ‌ویژه مرغ و گوشت قرمز از افراد دوره‌گرد و دستفروش‌ها هشدار داد و گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به شماره تلقن ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۸۴۹ برای پیگیری اطلاع دهند.

منبع: