مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر :
900 نفردرطرح مهارت آموزی استان شرکت کردند
پیغام:مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: امسال 900 نفراز واجدان شرایط در طرح کشوری مهارت آموزی در محیط واقعی کار در این استان شرکت کردند.
كدخبر: 100778
1397/03/30

به گزارش«پیغام» به نقل از ایرنا، سید اسماعیل موسوی در جمع خبرنگاران افزود: هدف از اجرای این طرح ایجاد اشتغال مولد و پایدار در جامعه، آشنایی با محیط کسب و کار، تجربه اندوزی، آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه­ی اشتغال و کارآفرینی در این استان است.
وی بیان کرد: حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی بویژه در صنایع دستی، کمک به بنگاه­های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی مستعد و توانمند و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاه­های اقتصادی از دیگر هدف های طرح مهارت آموزی است.
موسوی با بیان اینکه سیاست دولت بر مهارت آموزی و آماده کردن متقاضیان شغل برای ورود به عرصه کار است، افزود: بنگاه­های اقتصادی فعال در استان که دارای مجوز از یکی از دستگاه های اجرایی هستند، می‌توانند به عنوان واحد پذیرنده برای مشارکت در این طرح تقاضا دهند.
وی ادامه داد: بنگاه های اقتصادی به تناسب نوع فعالیت خود می­توانند با دریافت مجوز از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، مهارت آموز را به عنوان کارآموز به خدمت گیرند.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر در ارتباط با مزایای این طرح برای بنگاه­های اقتصادی گفت: بنگاه های اقتصادی در صورت داشتن شرایط لازم به عنوان مرکز یادگیری تلقی شده و استادکار مربوطه پس از تعیین صلاحیت به عنوان یکی از مربیان آموزشگاه­های مهارت در سطح کشور شناخته می­شوند.
موسوی با بیان این که تعهد استان بوشهر در سال گذشته در اجرای این طرح، مهارت آموزی 790 نفر بود، اظهار داشت: با برنامه ریزی و تلاش دست­اندرکاران استان، زمینه­ آموزش و مهارت­آموزی 863 نفر فراهم شد که 8.5 درصد بیش از تکلیف استان است.
وی اضافه کرد: با رضایت بنگاه­های اقتصادی و استادکاران از عملکرد کارآموزان، 201 نفر از آنها در همان بنگاه­هایی که آموزش دیده­اند پس از پایان دوره­ی مهارت­آموزی، مشغول به کار شده­اند.
موسوی ادامه داد: دولت، تکلیف و سهم استان برای سال جاری را 450 نفر با 45 هزار نفر ساعت ابلاغ کرده که در 2 ماهه فروردین و اردیبهشت، 86 نفر در کارگاه­ها به صورت استادشاگردی، آموزش حرفه­ای و تخصصی دیده­اند.
وی بیان کرد: مهارت­آموزانی که در این طرح پذیرش می­شوند باید حداقل 15 سال سن داشته باشند و پس از اتمام زمان طرح، توسط بنگاه­های اقتصادی به آزمون­های پایان دوره معرفی می شوند.
موسوی یادآور شد: پس از تعیین صلاحیت و قبولی در آزمون­های مربوطه، گواهینامه­ مهارت از سازمان آموزش فنی و حرفه­ای دریافت می‌کنند.
وی گفت: در سال گذشته 501 نفر در آزمون­ها شرکت و موفق به دریافت گواهینامه­ی مهارت شدند که 201 نفر از آنها با استفاده از این گواهینامه­ها، مشغول به کار شدند.
موسوی اظهار داشت: انتظار می رود با مشارکت بنگاه­های اقتصادی خرد و کلان استان و مدیریت صحیح و ثمربخش سازمان­های مسئول، در سال جاری، تعداد بیشتری از علاقه­مندان و افراد جویای کار جذب کارگاه­ها و امکان اشتغال پایدار آنها را فراهم شود.

منبع: