استقبال صیادان بوشهری از طرح دریابست
آمارهای شیلات استان بوشهر نشان می‌دهد صیادان این استان از اجرای طرح دریابست در سال 96، راضی بوده‌اند.
كدخبر: 100795
1397/03/30

به گزارش«پیغام» به نقل از صداوسیما مرکز بوشهر، طرح دریابست پیش از آغاز صید میگو، برای حفظ ذخایر این آبزی اجرا می‌شود و در زمان اجرای آن، صیادان اجازه ندارند به صید بروند.

پارسال این طرح از شانزدهم تیر تا پنجم مرداد اجرا شد و با توجه به رضایت نسبی صیادان، قرار است امسال نیز از 10 تیر به اجرا درآید.

کارشناس آمار صید شیلات استان بوشهر می‌گوید: نتایج نظر سنجی از بهره برداران در زمان اجرای طرح دریا بست و پس از آن، نشان می‌دهد این طرح موفق بوده است.

به گفته فاطمه گرگانی، این نظر سنجی در قالب پرسشنامه از حدود 400 تن از صیادان و بهره برداران در شهرستان‌های ساحلی استان بوشهر صورت گرفت و نتایج آن نشان داد، نیمی از این افراد، با اجرای 30 تا 45 روزه و 10 درصد با اجرای دو ماه و بیشتر این طرح موافق هستند .

وی می‌‌گوید: گرچه در شیوه اجرای طرح، مشکلاتی از جمله کاهش کنترل‌ها به ویژه درصیدگاه‌های مشترک با استان‌های خوزستان وهرمزگان ، مشکلات بیمه ای ودرآمدی صیادان وجود داشت با این حال، شرکت کنندگان درنظرسنجی معتقد بودند اجرای دریا بست در بلند مدت تاثیر مثبت در اقتصاد صیادی خواهد داشت. آنها همچنین با پرسش مطرح شده درخصوص امکان جایگزینی صیادی آینده با طرح‌های پرورش ماهی درقفس تا حدزیادی موافق بودند.

پارسال صیادان استان بوشهر در مدت 31 روز صید، هزار و 867 تن میگو صید کردند که نشان دهنده افزایش 31 درصدی در مقایسه با سال 95، بود.

منبع: