طنز/ چشم‌تان بی بلا
پیغام: اسماعیل منصورنژاد طنز نویس بوشهر د رکانال تلگرامی خود @mansoornezhad درباره سخنان اخیر وزیر کشور که گفته بود : «۲۴ ساعت چشمانم را ببندم بیش از یک میلیون پناهنده از مرزهای غربی به اروپا می‌روند.» نوشت:
كدخبر: 101134
1397/04/14

«وزیر کشور: ۲۴ ساعت چشمانم را ببندم بیش از یک میلیون پناهنده از مرزهای غربی به اروپا می‌روند.»
خیلی هم چشم خودتان را خسته نکنید برادرجان. به خاطر اینکه برای سلامتی ضرر دارد. نمی‌گوییم کلاً ببندید که مملکت کن فیکون شود، ولی هر ده دقیقه پلکی هم بزنید.
البته اگر با دریچه سنسور چشم جنابعالی می‌شود جلو مهاجرت یا فرار از مملکت را گرفت، خواهشاً لطف فرموده برای جل سایر مشکلات هم به مدت 24 ساعت چشم مبارک را باز بکنید. توقع هم نداریم خیلی چشم‌تان را باز بکنید که بزند بیرون، نه خیر، همان حالت چرتی هم کفایت می‌کند. یعنی جوری باز بکنید که به مژگان سیه کردی هزاران رخنه در دینم، بیا کز چشم بیمارت هزاران درد برچینم... همچه بگویی نگویی ببینی اطرافت چه خبر است. برای موارد زیر هم چشم‌تان بی‌بلا چه ببندید چه باز بکنید فایده‌ای ندارد:
1 ـ برای حل مشکل آب کلاً چشم‌تان را ببندید و خیال‌تان تخت باز هم بکنید فایده ندارد. این یکی منتفی است. به خاطر اینکه صهیونیستها هم از زیر زمین آب می‌دزدند، هم توی آسمان ابرها را به سرقت می‌برند. البته اگر یک ذره باز بکنید و در همان حالت چرتی به رییس پدافند غیرعامل (که نمی‌فهمم یعنی چه) بگویید ابر تریلی دلار و طلا نیست که بشود آن را دزدید، کفایت می‌کند.
2 ـ برای حل مشکل بیکاری، گرانی، مال‌باخته‌ها، بی‌دست‌مزدها، بی‌حقوق‌ها، بازنشسته‌ها، ایستاده‌ها، زندانیان سیاسی و میاسی، گرد و خاک، فقر و...، اصلاً نیازی به چشم نیست. باز و بسته‌اش هم فرقی نمی‌کند. خواهشاً روی این‌ها را قلم بکشید و چشم‌تان را هم خسته نکنید.

منبع: