سلیمی نمین: چرا نیروهای اصولگرا جلوی افراد هتاک جناح خود نمی ایستند؟
هجمه‌هاي فلج‌كننده امريكا در كوتاه‌مدت اگر نتواند تاثيري بر ايران بگذارد در ميان مدت و بلندمدت به نفع جمهوري اسلامي است، در كوتاه‌مدت اگر تحليل اين باشد كه هجمه‌ها تاثير نمي‌گذارد، آيا در كوتاه‌مدت تضعيف دولت و ناپايداري‌سازي دولت به نفع ماست يا به نفع دشمن است؟
كدخبر: 101172
1397/04/17

به گزارش «پیغام»؛ روزنامه اعتماد به نقل از عباس سلیمی نمین نوشت: متاسفانه برخی گروه‌ها و جریانات در درون طیف اصولگرا وجود دارند که نه تنها تحلیل درستی از شرایط کنونی ندارند بلکه شرایط کنونی را بهترین فرصت برای عبور از دولت کنونی می‌دانند.

طبيعتا ما در اين زمينه يك ضعف اساسي در تحليل مي‌بينيم. ما در شرايطي نيستيم كه بي‌ثباتي در دولت را ايجاد كنيم بلكه در كوتاه‌مدت بايد يك انسجام در كشور داشته باشيم. هجمه‌هاي فلج‌كننده امريكا در كوتاه‌مدت اگر نتواند تاثيري بر ايران بگذارد در ميان مدت و بلندمدت به نفع جمهوري اسلامي است، در كوتاه‌مدت اگر تحليل اين باشد كه هجمه‌ها تاثير نمي‌گذارد، آيا در كوتاه‌مدت تضعيف دولت و ناپايداري‌سازي دولت به نفع ماست يا به نفع دشمن است؟

قطعا تحليل برخي گروه‌هاي اصولگرا تحليل غلط و منطبق با واقعيت‌هاي صحنه بين‌الملل و صحنه داخلي نيست. من نامه سردار سليماني را ناشي از فهم دقيق ايشان از شرايط و مسائل بين‌المللي و دقيقا در راستاي سياست‌هاي تبييني رهبر معظم انقلاب مي‌دانم. انتقاد من بيش از آنكه به اين افراد جوساز و هتاك باشد، متوجه كساني است كه جرات ندارند در برابر اين جوسازي‌ها واكنش نشان دهند. امروز بنده نوعي راحت طلبي سياسي ميان نيروهاي اصولگرا مي‌بينم كه مي‌گويند نيازي به برخورد با افراد هتاك نيست. اين راحت طلبي موجب شده تا افراد هتاك ميدان‌دار تحليل‌گري در جريان اصولگرايي شوند.

منبع: