در آئین تودیع ومعارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر مطرح شد:
معاون فنی و حرفه ای: استاندارد سازی فضاهای آموزشی از الویت سازمان است/زرین فر: گرایش جوانان به مدرک گرایی و اشتغال دولتی است
پیغام: آیین تودیع ومعارفه مدیران کل قدیم وجدید آموزش و فنی و حرفه ای استان بوشهر با حضور فخری معاون سازمان فنی و حرفه ای، حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری نماینده مدرم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس، زرین فر معاون استاندار و دیگر مدیران استانی در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.
كدخبر: 101178
1397/04/17

پیغام: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: استاندارد سازی فضاها و به روز رسانی تجهیزات آموزشی برای قدم گذاشتن در مسیری نو اولویت برنامه های این سازمان است.
به گزارش «پیغام»؛ نادر فخری در آیین تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید فنی و حرفه ای استان بوشهراظهار داشت: کشور ما به واسطه قدمت و فرهنگ کهن خود توانست در برابر همه جنگ‌ها سربلند باشد و امروز نیز در برابر جنگ اقتصادی پیروز خواهد شد.

وی یادآور شد: در این شرایط بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی با ایجاد شغل برطرف می شود که در این ارتباط ایجاد نهضت حرفه آموزی از سیاست های دولت دوازدهم به شمار می رود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه ای یکی از ارکان وزارت تعاون است که برای ایجاد تحول در حوزه مهارت آموزی اقدامات موثری انجام داده است.
فخری گفت: آموزش فنی و حرفه ای دارای چهار مولفه تاثیرگذار یعنی فضای آموزشی استاندارد، تجهیزات، منابع انسانی و برنامه است که موجب موفقیت در این بخش خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای بیان داشت: استاندارد سازی فضاهای آموزشی و به روز رسانی تجهیرات ازجمله این مولفه هاست  که در سال گذشته با 380 میلیارد ریال اعتبار که از دولت به این حوزه اختصاص یافت توانستیم فضاهای آموزشی را به استاندارهای لازم مجهز کنیم.
وی درادامه همچنین اظهار داشت: با اعتبارات خوبی که به تجهیزات آموزشی اختصاص یافته است، امیدواریم بتوانیم نهضت مهارت آموزی در کشور راه بیندازیم و تحرک و دگرگونی ارزشمندی در اشتغال ایجاد شود.
فخری با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های موجود در استان، اظهار داشت: خوشبین هستیم  که استان بوشهر به واسطه توانمندی هایی که دارد می تواند به بهترین شکل در کشوربدرخشد و سطح رضایت مندی که ما انتظار داریم ایجاد شود.
گرایش جوانان به مدرک گرایی و اشتغال دولتی از مهمترین مشکلات جامعه است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر گفت: نیروی انسانی باارزش‌ترین سرمایه یک کشور و استان است  که در توسعه استان نقش مهم و موثری دارد و انسان به جهت کرامات انسانی جایگاه بالای دارد و هرچه توانمندتر باشد عیار و ارزش آن بالاتر است.
سعید زرین فر در آیین تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید فنی و حرفه ای استان بوشهر، افزود: گرایش جوانان به مدرک گرایی و اشتغال دولتی از جمله مهمترین مشکلات جامعه است که تلاش می شود فرهنگ مهارت آموزی در جامعه ترویج شود.
وی اضافه کرد: آموزش های مهارتی موجب تقویت و توانمندسازی نیروی انسانی می‌شود و این امر در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی نقش موثری دارد.

زرین فر با بیان این که برای تحول در امر آموزش باید به‌روز رسانی تجهیزات آموزشی مورد توجه قرار بگیرد، اظهار داشت: جامعه‌ای موفق است که نگاه مهارتی داشته باشد و رها شدن از مشکل اشتغال تنها با مهارت آموزی نیروی کار امکان پذیر است.

وی اذعان داشت: وجود ظرفیت ها و پتانسیل‌های مثبت در آموزش‌های فنی وحرفه‌ای برای آموزش و تربیت نیروی انسانی کارآمد موجب شده تا مهارت‌آموزی به مهمترین ابزار برای توانمندسازی کشورها در تحقق توسعه پایدار تبدیل شود.

فارغ اتحصیلان موظف به دریافت گواهینامه مهارت هستند
نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کشور ما متاسفانه آن طور که باید به موضوع  اشتغال و ترویج فرهنگ مهارت‌افزایی و توانمندسازی افراد  توجه نشده است.
حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری با بیان این که دانش آموختگان ما در دانشگاه فاقد مهارت هستند،افزود: بر همین اساس مجلس طرح مهارت آموزی ویژه دانشجویان که هم اکنون در حال اجراست را مصوب کرد و فارغ اتحصیلان دانشگاهی موظف به دریافت گواهینامه مهارت هستند و این طرح در قانون برنامه ششم  لحاظ شده است.

وی اضافه کرد: خوشحالیم که این سازمان زیر نظر وزارت خانه ای قرار دارد که وزیرآن جزء اولین وزیری است که در وزارتخانه حضور می یابد و تا پاسی از شب مشغول فعالیت است، انتظار داریم مدیرانی که زیر نظر این وزراتخانه فعالیت می کنند با عملکرد مطلوب بتوانند نمودی از یک وزیر سالم و پرتلاش برای کارکنان استان باشند.
در این آئین ضمن تقدیر از تلاش‌ها و خدمات عبدالرسول کازرونی مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، عبدالمجید دوراهکی به‌عنوان مدیرکل جدید این دستگاه معارفه شد.

 

 

منبع: