خط آبرسانی کوثر تشنگی دشتستانی ها را برطرف می کند
پیغام: معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: با توجه به تنش آبی شهرستان دشتستان تلاش می شود این مشکل برای کوتاه مدت از طریق رسانی کوثر برطرف شود.
كدخبر: 101187
1397/04/17

به گزارش «پیغام»؛ مهرداد ستوده روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: در زمان حاضر تست های مربوط و فشارگیری خط آبرسانی کوثر انجام شده است.
وی یادآور شد: افزون براین احداث 10 حلقه چاه برای شهر برازجان در دستور کار است که کار حفاری چهارحلقه در مراحل نهایی است و تا هفته آینده وارد مدار و حفاری 6 حلقه دیگر نیز آغاز می شود.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر با بیان اینکه شهر آبپخش بحرانی ترین منطقه شهرستان دشتستان است گفت: در همین ارتباط برای حل مشکل این شهر اقدام به نصب پمپ کمکی روی خط کوثر شده است.
وی اظهار داشت: براساس تفاهم نامه ای که با حضور معاون عمرانی استانداری های فارس و بوشهر و مدیران آبی 2 استان منعقد شده بود باید روزانه 82 هزار مترمکعب آب از خط کازرون به استان بوشهر ارسال شود.
وی یادآور شد: بابت این تفاهم استان بوشهر برای هر هکتار 140 میلیون ریال در قالب طرح نکاشت به کشاورزان شهرستان کازرون پرداخت کرده تا آنان کشت نکنند و آب مورد نیاز استان تامین شود.
ستوده ادامه داد: این درحالی است که برخی از افراد با نصب 40 موتور پمپ در اطراف رودخانه شاپور در شهرستان کازرون اقدام به برداشت غیرمجاز آب می کنند.
وی یادآور شد: در زمان حاضر بیشترین مشکل طرح نکاشت توسط باغدارانی است که حقابه ندارند و به صورت غیرمجاز اقدام به برداشت آب می کنند همین امر باعث کاهش دبی آب رودخانه و بروز مشکلاتی برای مردم شهرستان دشتستان شده است.
معاون امور عمرانی استاندار بوشهرگفت: امیدواریم مسئولان استان فارس هر چه زودتر آب مورد نیاز و مورد توافق را به استان بوشهر تحویل دهند.
ستوده، برضرورت همکاری مسئولان استان فارس در ارتباط با تامین آب تفاهم شده برای استان بوشهر و جلوگیری از تنش آبی تاکید کرد.
وی درباره طرح های آب شیرین کن و اقدامات دولت تدبیر و امید گفت: قبل از دولت یازدهم استان بوشهر تنها دارای 2 مجوز 10 هزار مترمکعبی احداث آب شیرین کن بود این درحالی است که با آغاز به کار دولت این مجوزها در بوشهر وکنگان وارد سرویس شدند.
ستوده افزود: در زمان حاضر نیز 85هزار و 500 مترمکعب در روز مجوز خرید تضمینی آب از آب شیرین کن ها داریم که مقدمات اجرای آنها در دست اجراست.
وی اضافه کرد: با وارد مدار شدن این آب شیرین کن ها دولت باید پنج هزار میلیارد ریال در سال باید به عنوان یارانه آب برای استان بوشهر پرداخت کند.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر با تاکید بر اعمال مدیریت مصرف آب توسط مردم از صبر و متانت آنها ن بویژه دشتستانی ها و درک عمیق از مشکلات موجود تشکر کرد.

 

منبع: