پلیس: ضرورت استفاده از صندلی کودک در اتومبیل
در چنین شرایطی کوچک‌ترین ترمز یا برخورد با یک وسیله نقلیه باعث می‌شود اولین کسی که به جلو پرتاب می‌شود و از این بابت آسیب می‌بیند همان خردسالی باشد که به‌شکل غیرایمن در خودرو نشسته است؛ به زبان ساده فرزند خردسال، سپر بلای والدین خود می‌شود.
كدخبر: 101200
1397/04/17

پیغام: جانشین معاونت اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ، گفت: نشاندن فرزند خردسال روی پای راننده وسیله نقلیه موجب می‌شود که با کوچکترین ترمز یا برخورد، اولین کسی که به جلو پرتاب شده و آسیب ببیند همان خردسالی باشد که به شکل غیرایمن در خودرو نشسته است.

به گزارش«پیغام» به نقل از عصر ایران، سرهنگ علی‌اصغر درباره وضعیت نشستن خردسالان در خودرو گفت: یکی از آسیب‌هایی که همواره در کمین کودکان داخل خودرو وجود دارد این است که برخی والدین از روی محبت یا سهل‌انگاری کودکان خود را هنگام رانندگی در صندلی جلو نشانده یا آن‌ها را در آغوش می‌گیرند؛خطرناک‌تر اینکه مشاهده می‌شود راننده وسیله نقلیه در حین رانندگی، فرزند خردسالش را روی پای خود قرار می‌دهد.

جانشین معاونت اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: والدین به این نکته توجه داشته باشند که در چنین شرایطی کوچک‌ترین ترمز یا برخورد با یک وسیله نقلیه باعث می‌شود اولین کسی که به جلو پرتاب می‌شود و از این بابت آسیب می‌بیند همان خردسالی باشد که به‌شکل غیرایمن در خودرو نشسته است؛ به زبان ساده فرزند خردسال، سپر بلای والدین خود می‌شود.

وی تأکید کرد: لازم است برای فرزندان خردسال حتماً از صندلی کودک استفاده شود که به‌وسیله کمربند ایمنی به صندلی عقب متصل می‌گردد؛ با این کار است که می‌توان ایمنی کودکان را تضمین کرد.

شریفی با اشاره به ضرورت استفاده از قفل کودک، یادآور شد: اگر فرزند خانواده به سنی رسیده که نیازی به استفاده از صندلی کودک ندارد، به‌منظور جلوگیری از باز کردن ناگهانی در خودرو حتماً قفل کودک را که بر روی در خودرو تعبیه شده فعال کنند.

 

منبع: