کمبود آب آشامیدنی برازجانی‌ها را به ستوه آورده است
پیغام: مدیر آبفای دشتستان با اشاره اینکه کاهش آب به شبکه آبرسانی، نوبت بندی آب برازجان ۴ روز یکبار شده است گفت: ۴۰ هزار مشترک آب در برازجان روزانه به ۲۵ هزار متر مکعب آب نیاز دارند که اکنون ۱۸ هزار متر مکعب توزیع می‌شود.
كدخبر: 101212
1397/04/19

به گزارش «پیغام»؛ علی بردستانی در گفت‌وگو با تسنیم؛با بیان اینکه یکی از منابع تامین کننده آب دشتستان رودخانه شاهپور کازرون است اظهار داشت: آب  از خط آبرسانی کازرون به شدت کاهش یافته که این  مهم مشکل آبرسانی را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه مشترکان آب برازجانی خواستار حل مشکل کم‌آبی هستند افزود: اکنون در بهترین حالت روزانه 18 هزار متر مکعب آب وارد شبکه آبرسانی برازجان می‌شود که جوابگوی بخشی از نیاز مشترکان است.

مدیر آبفای دشتستان با بیان اینکه شهر برازجان برای توزیع آب به صورت عادلانه به 4 قسمت تقسیم شده است گفت: براساس برنامه‌ریزی و نوبت‌بندی اعمال شده به مشترکان هر چهار روز یکبار آبرسانی می‌شود که این مهم سبب نارضایتی مردم  شده است.

بردستانی با بیان اینکه افزایش دمای هوا و کمبود آب  مشکلات مردم برازجان را افزایش داده است گفت:  از روز گذشته با اجرای طرح آبرسانی جدید، روزانه 4 هزار متر مکعب به ظرفیت آب برازجان افزوده شد ولی هنوز نتوانسته مشکلات مردم را برطرف کند.

وی نیاز آب مشترکان برازجانی را روزانه  حداقل 25 هزار متر مکعب دانست و  تصریح کرد:  برای حل مشکلات محلات مختلف 12 تانکر در نقاط مختلف شهری کار آبرسانی را انجام می‌دهند ولی این طرح هم نمی‌تواند پاسخگوی مشکلات مردم باشد.

مدیر آبفای دشتستان بااشاره به حفر چاه آب برای جبران کمبود آب آشامیدنی مشترکان برازجانی تصریح کرد: برای این مهم 7 حلقه چاه عملیات حفاری آن آغاز شده که با تکمیل و وارد مدار شدن آن می‌تواند بخشی از نیاز مرم برطرف کند.

بردستانی با اشاره به حضور مستمر مردم  برازجان و تجمع آنان مقابل آبفای برازجان برای ارائه مطالبات خود بیان کرد: تجمع کنندگان با تاکید بر حل مشکل بی آبی در برازجان، درخواست توجه مسئولان برای حل کمبود آب هستند.

وی با اشاره به حل مشکل کم آبی در برنامه کوتاه مدت افزود: در برنامه کوتاه مدت باید میزان آب دهی از کازرون به شبکه آب دشتستان افزایش یابد که برای تحقق این مهم تلاش‌هایی از سوی مسئولان شده است.

منبع: