آبرسانی با تانکر برای پرندگان،مجازات متخلف محیط زیستی در دشتی
پیغام: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت:یک متخلف محیط زیستی در دشتی دستگیر واعمال قانون شد.
كدخبر: 101267
1397/04/20

به گزارش «پیغام»؛حسین دلشب در همین باره گفت: این متخلف که بدون مجوز ودر نظر گرفتن شرایط اقلیمی و محیط زیستی اقدام به شکار غیر مجاز نمود که توسط سرباران طبیعت یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در اداره ی حفاظت محیط زیست دشتی  به مراجع قانونی تحویل داده شد.

وی افزود: پس از انجام مراحل قانونی وی با دستور جلب به دادگاه فراخواند شد.

ایشان اظهار داشت: متاسفانه بخشی از تخلف این فرد آسیب رسان به طبیعت شکار 9 قطعه تیهو وحشی بود که کلیه ی مستندات آن نیز به دادگاه تحویل داده شد.

حسین دلشب ضمن تقدیر از علیرضا انصاری فر رییس محترم شعبه 101 دادگاه کیفری 2 شهرستان دشتی که همواره با توجه به اهمیت مسائل محیط زیستی با رعایت انصاف و عدالت ، تنبیه و جریمه هایی در جهت تنویر بیش از پیش افکار عمومی و متنبه شدن متخلفین در نظر می گیرد تشریح کرد: با استناد به ماده 11 از قانون شکار و صید و با رعایت ماده 134 ازقانون محارب اسلامی مصوب 1392 مجازات،حکم بر محکومیت قاطع متخلف صادر گردید .

 ایشان تشریح کرد: طبق حکم قاضی  مقرر گردید فرد متخلف در کنار دیگر مجازات های در نظر گرفته به تهیه هفته ای یک تانکرآب با حجم بیش از 5هزار لیتر با هماهنگی اداره شاکی در کل ایام تابستان جهت پرندگان وحشی در محل های تعیین شده توسط اداره شاکی ارسال نماید.

 

منبع: