پای درددل نانوایان بوشهری+تصاویر
پیغام: در ۵ سال گذشته قیمت کالاها و خدمات مختلف روند رو به رشدی داشته ولی دستمزد و حقوق نانوایان در استان بوشهر که با آتش دست و پنجه نرم می‌کنند هیچ گونه تغییری نداشته است.
كدخبر: 101389
1397/04/28

به گزارش «پیغام» به نقل از تسنیم؛ نان کماکان قوت لایموت خانوارهاست و بیشتر اقشار جامعه است که کیفیت این کالای پرمصرف جامعه همچنان درگیر حواشی است.

توجه به کیفیت آرد برای پخت نان مصرفی مردم از تاکیدات نانوایان بوشهری است که در این راستا گرمای شدید و قطعی برق در بوشهر بر مشکلات پخت نان افزوده است.

شاطر بوشهری با اشاره به افزایش هزینه‌های آب، برق، گاز، کرایه حمل برای تهیه نان اظهار داشت: بی توجهی به تغییر قیمت نان در این چند سال شرایط ادامه کار برای خبازان مشکل کرده است.

وی دستمزد پایین شاطر، کارگر، خمیرگیر و دخل‌دار  نانوایی‌ها را بسیار پایین دانست و افزود: کارکنان نانوایی به سبب پایین بودن درآمد حتی قادر به تامین معیشت زندگی روزانه نیستند و این در حالی است که کرایه منزل و خرج تحصیلات فرزندان در نوبت بعدی قرار دارد.

صاحب نانوایی با بیان اینکه سرمایه گذاری در این عرصه هیچ درآمدی ندارد، گفت: درآمددر نانوایی طوری شده که فقط بخشی از دستمزد ناچیز کارکنان تامین می‌کند و در پرداخت هزینه‌های جانبی مانند گاز، آب و برق و دیگر موارد عاجز هستیم.

آنان تاکید کرد: سطح دستمزد نانوایان همانند دیگر بخش‌ها و نسبت به افزایش تورم مقداری افزایش داده شود تا کارکنان نانوایی‌ها با انگیزه بیشتری در این بخش در هوای گرم بالای 50 درجه تلاش کنند.

وی ضمن انتقاد از کیفیت آردهایی که به نانوانیان تحویل می‌دهند افزود: گرمای شدید در استان بوشهر بر بی کیفیتی خمیر برای پخت نان اثر نامطلوب گذاشته است.

برخی از شهروندان بوشهری نیز خواستار بهبود کیفیت نان در بوشهر شدند و تاکید کردند: باید وضعیت نان بوشهر بررسی و عوامل کیفیت پایین آن شناسایی و رفع شود.

 

 

منبع: