تولید اتان پالایشگاه هشتم پارس جنوبی به مرز 90 تن در ساعت رسید
پیغام: افزایش تولید و صادرات محصول استراتژیک اتان پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی به مرز تولید 90 تن در ساعت رسید.
كدخبر: 101485
1397/05/01

پیغام:روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ کامبیز صفتی؛ رئیس بهره‌برداری پالایشگاه هشتم از راه اندازی ردیف دوم واحد تصفیه و بازیافت اتان و دستگاه توربو اکسپندر ردیف سوم وتحقق تولید اتان این پالایشگاه خبر داد.

به گزارش «پیغام» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجتمع گاز پارس جنوبی؛ صفتی در ادامه عنوان داشت: با تلاش های مجدانه تمامی همکاران این پالایشگاه و پیگیری های صورت گرفته، واحد دوم تصفیه و بازیافت اتان در مدار تولید قرار گرفته و در این راستا با توجه به اهمیت و استراتژیک بودن محصول فوق ،با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تشکیل یک تیم تخصصی دستگاه توربو اکسپندر ردیف سوم گازی که نقش اصلی در تولید و فراورش اتان را نیز داشته راه اندازی شده و تولید اتان این پالایشگاه از مرز 90 تن در ساعت گذشت.

این مقام مسئول درادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر نهادینه نمودن فرهنگ اقتصاد مقاومتی و نیز استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های داخلی اظهار داشت: در این راستا با تشکیل کمیته های فنی و تخصصی و استفاده از تجربه و دانش متخصصان این پالایشگاه، راه اندازی و موفقیتی بزرگ در کوتاهترین زمان ممکن حاصل شد.

وی همچنین با اشاره به استراتژی‌ها و برنامه‌های کلان مجتمع گاز پارس جنوبی به‌منظور تولید حداکثری محصول اتانافزود: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، پایش تمامی پارمترهای عملیاتی با دقت نظرهای فنی همکاران اداره مهندسی و بهره برداری در حال انجام بوده و افزایش مقدار تولید محصول فوق یکی از اهداف و برنامه های اصلی این پالایشگاه تعیین گردیده است.
صفتی گفت: تولید حداکثری محصولات با رعایت تمامی ملزومات و دستورالمل های فرایندی و ایمنی وحفاظت از محیط زیست پیرامونی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و همچنین صیانت از تجهیزات پالایشگاهی، همواره از دغدغه‌های مدیریت محترم این پالایشگاه و تمامی همکاران می‌باشد.

وی در پایان عنوان داشت: تمامی متخصصان و کارکنان پرتلاش پالایشگاه هشتم مجتمع در سایه همدلی و کار گروهی و در یک برنامه ریزی دقیق و منظم گام های موثری را در جهت عزت و سربلندی اقتصاد کشور خواهند برداشت .

منبع: