معاون سواد آموزی استان بوشهر:
آموزش آموزگاران سوادآموزی استان توسط مدرسین حوزه نماز در قم
پیغام: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آموزش‌دهندگان سوادآموزی استان بوشهر توسط مدرسین حوزه تخصصی نماز در قم آموزش می بینند.
كدخبر: 101605
1397/05/08

به گزارش«پیغام»؛ غلامرضا دانش‌فر در نشست هماهنگی با ستاد اقامه نماز استان بوشهر اظهار داشت: مرحله دوم طرح آموزش عملی نماز«کلید بهشت» بین سوادآموزان دوره‌های مختلف سواد آموزی در نیمه دوم مردادماه سال جاری اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ۹۰ نفر از آموزش دهندگان سوادآموزی استان بوشهر در دو کلاس دو روزه توسط مدرسین اعزامی از حوزه تخصصی نماز از قم آموزش های لازم را فرا می‌گیرند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر هدف اصلی اجرای این طرح را آموزش عملی سوادآموزان برای قرائت صحیح و احکام نماز عنوان کرد و افزود: این طرح با مشارکت ستاد اقامه نماز استان و برای آموزش حدود هزار و ۵۰۰ نفر از سوادآموزان سه دوره سوادآموزی به اجرا درمی‌آید.

وی با بیان اینکه همه تمهیدات لازم برای اجرای طرح عملی نماز فراهم شده است، خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح آموزش عملی نماز«کلید بهشت» برای ۵۰ درصد آموزش دهندگان و در ۳۰ درصد مناطق و شهرستان های استان اجرایی می‌شود.

دانش‌فر لازمه گسترش فرهنگ نماز در بین سوادآموزان را بهره‌گیری از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در استان دانست و تأکید کرد: نماز پل ارتباطی انسان با معبود و سبب آرامش و هدایت و گذر انسان از تنگناهای زندگی است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر، انجام فریضه نماز را وظیفه آحاد جامعه به‌ویژه دستگاه‌های متولی امر تعلیم و تربیت دانست و بیان داشت: ما اطمینان داریم که همکاری و هماهنگی دو دستگاه در استان فعالیت ماندگاری در زمینه ترویج نماز بجا خواهد گذاشت.

حجت الاسلام عباس خشنود اضافه کرد: با توجه به تفاهم نامه بین معاونت سواد آموزی استان و ستاد اقامه نماز ما وظیفه نظارتی خود را به نحو احسن انجام خواهیم داد.

وی در پایان گفت: انتظار این است که در خاتمه  انجام این طرح آموزش دهندگان و سواد آموزان به آشنایی کافی با نماز و احکام آن دست پیدا کنند.

منبع: