مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:
مطالعات هوشمندسازی و توسعه گردشگری دریایی استان در اولویت ارتباط با دانشگاه
پیغام: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خواستار تعامل موثر و توسعه همکاری دانشگاه در بخش مطالعات کاربردی هوشمندسازی و گردشگری دریایی استان بوشهر شد.
كدخبر: 101681
1397/05/10

مطالعات کاربردی هوشمندسازی بندر بوشهر و توسعه گردشگری دریایی استان بوشهر در اولویت ارتباط با دانشگاه
به گزرش«پیغام» به نقل از روابط عمومی ،سیاوش ارجمندزاده  در نشست با رییس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با تاکید  بر توسعه ارتباط موثر صنعت با دانشگاه افزود: یکی از جنبه‌های  اصلی و موثر در پروژه‌های توسعه هوشمندسازی در بنادر مطرح دنیا، حضور دانشگاه‌های معتبر آن مناطق است.

وی اظهار داشت:خوشبختانه با توجه به تعامل خوب انجام شده کارگروه هوشمندسازی دانشگاه به بندر معرفی گردیده است و به همین جهت بازدیدهایی به جهت آشنایی با فعالیت ها و زیرساخت های بنادر استان بوشهر برای اعضای کمیته دانشگاه انجام گردیده است.
ارجمندزاده اذعان داشت: با توجه به اهمیت کاهش مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست دریایی تمرکز بیشتری نیاز است در هوشمندسازی بر این دو مقوله لحاظ گردد.
وی با بیان این  که توقع ما از کارگروه تعریف شده در دانشگاه و هر دانشگاه معتبر دیگر این است که هم در تعریف پروژه ها و هم در انجام پروژه با اداره کل بنادر و دریانوردی استان تعامل و همکاری تنگاتنگ داشته باشند، گفت: البته پروژه هایی که در بهبود عملکردی و کاهش مصرف انرژی در بنادر استان بوشهر موثرهستند در اولویت قرار دارند. از این رو نیاز است که تیم دانشگاه ارتباطی تنگاتنگ با بخش عملیاتی بندر داشته باشد.
ارجمندزاده ادامه داد: یک از مهمترین برنامه های این اداره کل در سال جاری توسعه مطالعات کاربردی در زمینه توسعه گردشگری دریایی است به همین منظور نیاز است کارگروهی متشکل از دانشگاه و این اداره کل تشکلیل گردد تا ضمن شناسایی ظرفیت های گردشگری استان بوشهر به تعریف پروژه های کاربردی در این راستا اقدام نماید،خوشبختانه با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی می توان در این زمینه اجرای چنین پروژه هایی را تسهیل و تسریع نمود.
در ادامه این نشست رییس دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر ضمن اعلام آمادگی همه جانبه  دانشگاه در انجام  این مهم ، عنوان کرد: در تسریع مطالعات کاربردی و حرکت به سمت بندر هوشمند در هر زمینه آماده همکاری هستیم و افراد انتخاب شده در این کارگروه نیز ازنیروهای توانمند، با انگیزه و علاقمند به این موضوع هستند تا پروژه هایی را در بندر بوشهر تعریف و ارایه کنند.
عبدالمجیدمصلح ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه با همکاری دستگاه های اجرایی دیگر و با رویکرد مطالعات کاربردی و نه فقط پژوهشی در حال انجام پروژه هایی در سطح استان بوشهر می باشد.
وی در ادامه افزود: با توجه به نقش و اهمیت دریا در معیشت مردم استان بوشهر توجه و تمرکز بر روی مطالعات و پژوهش های دریا محور را از وظایف اصلی خود می داند.

منبع: