انتقاد شمشیری از وضعیت بدهی های شهرداری؛
پول ها در شهرداری کجا رفته که ما امروز با این بدهی مواجه هستیم
پیغام: عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با انتقاد از وضعیت بدهی های شهرداری گفت: بعد از آبان ماه سال گذشته با بدهی های بسیار بالای از شهرداری مواجه هستیم که بعد از حسابرسی که صورت می گیرد قطعا مشخص می شود که چقدر از درآمدهای شهرداری خارج از شهرداری هزینه شده است.
كدخبر: 101717
1397/05/11

به گزارش«پیغام»به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر بوشهر؛ طاهره شمشیری در نطق پیش از دستور خود در نود و نهمین جلسه علنی شورا با بیان اینکه شهرداری نباید جایگاهی باشد برای گرفتن پست و مقام های  افراد در خارج از شهرداری، افزود: متاسفانه تخلفات و انحرافات بودجه ای و مالی امروز دامن گیر شهرداری شده است که ثمره مدیریت اشتباه مدیرانی بوده که در فکر منافع شخصی خود بوده نه فکر منافع شهر.
وی با بر شمردن چند تخلف رخ داده گفت :متاسفانه سازمان تامین اجتماعی قصد مصادره و توقیف حسابهای شهرداری به دلیل مطالبات خود از شهرداری را دارد که یکی از آنها بیمه کارکنان شهرداری بوده است.

شمشیری اظهار داشت: از آبان ماه تا فرودردین ماه سال جاری در حالی که بیمه کارکنان شهرداری از حقوق  آنها کم می شده است اما به تامین اجتماعی پرداخت نشده است  که متاسفانه مدیریت مالی فعلی را با مشکلات متعدد روبه رو کرده و باعث تضییع حقوق کارکنانی شده که مسلما خدمت رسانی آنها را به شهروندان تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این عضو شورای شهر بوشهر اذعان داشت: همچنین اداره دارایی حساب اعضاء هیات مدیره  سازمان های شهرداری را  به دلیل بدهی های سازمانها مسدود کرده است مشخص نیست پول ها در شهرداری کجا رفته که ما امروز با این بدهی مواجه هستیم یا پول های ارزش افزوده گرفته شده چگونه هزینه شده که نه حقوق کارکنان ما افزایش پیدا کرده نه دیون پرداخت شده است .

شمشیری یادآور شد: هر چند با انجام حسابرسی بخشی از این موضوعات شفاف خواهد شد اما همت بیشتری جهت شناسایی و رفع مشکل مالی شهرداری نیاز هست.
خزانه دار شورا در ادامه گفت: افرادی که در راس مدیریت شهری قرار می گیرند نباید این پست را پایگاه رفتن به پست های بالاتر قرار دهند.

شمشیری در مورد پروژه چرخ و فلک گفت:اخیراآقای سلگی شریک شهرداری در این پروژه نامه ای  به شهرداری و شورا نوشته و به دلیل تورم طلب مبلغ باقیمانده را نموده و هم چنین  درخواست تحویل زمین کنار چرخ و فلک کرده است در حالی که به دلیل قصور و مماشات شهرداری با وی هزینه مالی و روانی بسیاری را برای شهرداری و شهروندان وارد کرده است.

  عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا خاطر نشن کرد: شک ندارم اگر جناب میگلی شهردار وقت که این پروژه را استارت زدند اگر امروز حضور داشتند  شدید ترین برخورد با وی را می کرد .

وی در پایان درخواست نمود تا شهرداری پرونده این پروژه را از طریق مراجع قضایی و حقوقی پیگیری کند زیرا چند میلیارد تومان سرمایه شهر به دلیل قصور شریک شهرداری در حال از بین رفتن است و متضرر اصلی شهر و مردم خواهند بود.

منبع: