مرا دو دیده به راه و دو گوش بر پیغام
هفته نامه وزین پیغام همچنین برای من برکت های ویژه ای داشته است، سال هاست که به من جا و انگیزه داده اند تا در ستون ثابت «انسانم آرزوست» به بهانه ی ِ جست و جوی انسان و زندگی به جست و جویِ خود و زندگی ام بپردازم و یادداشت ها بنویسم،
كدخبر: 101835
1397/05/20

دکتر عباس عاشوری نژاد(استاد دانشگاه و پژوهشگر)

در زمانه ای که: "به افسوس می رود ایام" و تقریبا هیچ چیز سر جایِ خودش نیست و امید ما هم به زندگی روز به روز کمتر می شود و بَد عهدی و بَد رسمی، زمانه را فرا گرفته است و به اخبار و آدم ها هم به سختی می توان اعتماد کرد و...،  دفترِ پیغام، خانه ی امیدِ ماست و وجودِ نازنینِ دکتر رضا معتمد، موهبتی است آسمانی.
در زمانه ای که به افسوس می رود ایام، هیچ چیز به اندازه ی دوستانیِ یک دل، نمی تواند ما را خوشحال و به زندگی امیدوار نگه دارد. این اتفاقِ خجسته به یُمنِ همتِ مدیر مسئولِ فرهیخته و مهربانِ پیغام، یکشنبه ها، رخ می دهد. یکشنبه های پیغام، اوقاتِ خوشِ دیدار و دانایی است. چند سالی است که ما، یکشنبه ها به دلیل و بهانه ی بازخوانی متون کهنِ پارسی، در دفترِ پیغام، به دور هم جمع می آییم و کتاب هایی می خوانیم که در این زمانه، هیچ آدمِ عاقلی نمی خواند، تنها باید عاشق بود تا در این زمانه ی سوداگرِ معاش اندیش، بتوانی تاریخ بیهقی، اسرارالتوحید، کلیله و دمنه، تذکره الاولیاء، تاریخ جهانگشای جوینی، تمهیداتِ عین القضات، فیه مافیهِ مولانا، مرزبان نامه و... و اینک سیاست نامه خواجه نظام الملک، بخوانی.   کتاب هایی که تو را تا حدود زیادی از این اقتصادِ مصیبت بار و اجتماعِ فروپاشیده و سیاستِ بی در و درمان، به گذشته های دور می برد، گذشته های اشک ها و لبخندها، گذشته های عظمت و سقوط. در این زمانه ی سخت و سرد، که همه ما در زندگی مان حیران  شده ایم این کتاب ها در واقع، نوش دارویی و دارویی است که زخم هایمان را تا حدودی التیام می بخشد و به ما  پندها می آموزد و راه ها نشان می دهد تا دل هایمان را گرم نگه داریم. این ها همه به خاطرِ دفترِ مبارک پیغام است که امیدوارم همیشه درش باز و پیامش خوش باشد. "مرا دو دیده به راه و دو گوش بر پیغام /  تو فارغی و به افسوس می‌رود ایام"(سعدی)
 هفته نامه وزین پیغام همچنین برای من برکت های ویژه ای داشته است، سال هاست که به من جا و انگیزه داده اند تا در ستون ثابت «انسانم آرزوست»  به بهانه ی ِ جست و جوی انسان و زندگی به جست و جویِ خود و زندگی ام بپردازم و یادداشت ها بنویسم، یادداشت هایی که بعدها در کتاب هایی با عناوین «دیوانگی و عاقلی» و «درد مشترک» چاپ شد و اینک جلد سوم آن با عنوان «به سوی بیکرانگی» در آستانه چاپ است. از این بابت هم از سرکار خانم صدیقه جمالی عزیز به دلیل پیگیری های مجدانه و سخاوتمندانه اش بسیار سپاسگزارم.
بیست و یکمین سال انتشار هفته نامه پیغام مبارک باشد و عمر همه پیغامیان به کام و شادمانی و سلامتی و خدایشان خیر دهاد که ما را به خیر می رسانند.  

 

منبع: