پیغام؛ صاحب جایگاه در سیاست و ادبیات
هفته نامه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پیغام از زمان ظهورش با هدف این که بتواند مسائل و مشکلات مردم شهر و استان را به گوش مسئولان برساند، تلاش کرده و تاکنون در طول عمر خود توانسته این رسالت را به نحو احسن انجام دهد، بدون شک پیغام از نشریات قدیمی با رزومه سنگینی است که از زمان تولدش تاکنون هر صفحه اش را ورق می زنی، خود گویای این رشد و بلوغ است.
كدخبر: 101837
1397/05/20

صدیقه جمالی

13 مرداد سال 1377، هفته نامه پیغام متولد شد. پیغام نوپا فعالیتش را با مدیریت دکتر رضا معتمد و همراهی و همیاری اسماعیل منصورنژاد اولین سردیبر، آغاز کرد. اکنون بیست سال از عمرش را پشت سر گذاشته و وارد 21 سالگی و دوران جوانی خود شده است. پیغام در دوران حضور، تلخی ها و شیرینی ها را چشیده است تا امروز به بلوغ برسد.
هفته نامه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پیغام از زمان ظهورش با هدف این که بتواند مسائل و مشکلات مردم شهر و استان را به گوش مسئولان برساند، تلاش کرده و تاکنون در طول عمر خود توانسته این رسالت را به نحو احسن انجام دهد، بدون شک پیغام از نشریات قدیمی با رزومه سنگینی است که  از زمان تولدش تاکنون هر صفحه اش را ورق می زنی، خود گویای این رشد و بلوغ است.
هفته نامه پیغام مهد پرورش مدیران مسئولی بود که خود اکنون صاحب هفته نامه یا روزنامه شدند و همچنین پرورش دهنده روزنامه نگاران، نویسندگان، شاعران و خبرنگارانی دراستان بوده است که امروز صاحب نام و نشانی هستند.
ارتباط کاری من با پیغام  از سال 1384 آغاز شد، آن زمان به واسطه یکی از دوستانم که با شمسی فیصلی ( مدیر داخلی سابق پیغام) آشنایی داشت برای کار به آنجا معرفی شدم. وقتی برای اولین بار به آنجا رفتم، پیغام درساختمانی جمع جور در خیابان نادر بود. برای ورودش چند پله را باید طی می کردی تا به دفتر برسی. وقتی وارد شدم، دیدیم خانمی نشسته پشت میز و مشغول تایپ کردن است. پرسیدم شما خانم فیصلی هستید؟ گفت نه و در همان زمان خانم فیصلی را صدا زد. بعد از معرفی  خودم،از من خواست به اتاقش بروم تا صحبتهای اولیه را انجام دهد. در همان زمان آقایی وارد شد که او را نمی شناختم، بعد خودش را معرفی کرد و گفت علی هوشمند سردبیر نشریه است.
بعد از گفتگو و آشنایی با دیگر اعضای هیئت تحریره پیغام، کارم را شروع کردم،  تا آن لحظه هنوز سعادت آشنایی با آقای معتمد مدیر هفته نامه را نداشتم. بعد از چند روز که از شروع کارم می گذشت، از یکی از همکاران پرسیدم و آن همکار ایشان را به من معرفی کرد. از آن زمان تاکنون 13 سال از همکاری من با پیغام می گذرد. اگر امروز در این حرفه پیشرفتی  داشته ام، مدیون محبت های دوستان زیادی به ویژه دکتر معتمد و علی هوشمند هستم.
پیغام در این سال ها همچون دیگر نشریات استان با مشکلات و سختی های زیادی دست و پنجه نرم کرده است تا امروز بتواند سرش را بالا بگیرد و با موفقیت اعلام حضور کند.
پیغام در عرصه سیاست در بهترین جایگاه قرارداشته و همچنین در بخش ادبیات، شعر و هنر الحق والانصاف دین خود را ادا کرده است.
ویژگی بارز دیگر هفته نامه پیغام در میان سایر هفته نامه های استان،  وجود ستون های ثابتی است که هر هفته مطالب پرمحتوایی در آنها منتشر می شود، "ستون مرکر" استاد احمدنیا هر هفته مشکلات استان را به نگارش در می اورد و به انتقاد از مسئولان می پردازد، حسین حشمتی نویسنده پیشکسوت که در ستون "تحلیل خبر " پیغام مسائل مهم استان را تحلیل و تجزیه می کند، پیرزن دات کمپه برای همه آشناست همان ستون شیرین پیرزن منگ منگو مهدی جهان بخشان که هر هفته مشکلات وانتقادهایش را با گویش زیبای بوشهری در قالب طنز بیان می کند، ستون"انسانم آرزوست" دکتر عباس عاشوری نژاد که با یادداشتهای زیبایش هر هفته پیغام را مزین می کند.
اسماعیل منصورنژاد اولین سردبیر پیغام از لحظه تولد پیغام در کنار دکتر معتمد، پیغام را با تمام سختی ها، چاپ ، طراحی و منتشر می کرد. ستون "نیشستون" در پیغام با قلم ایشان هر هفته انتقاداتی را در قالب طنز بیان می کرد، که همچنان پابرجاست.
علی هوشمند روزنامه نگار و شاعر هم استانی که  سالهای زیادی با پیغام همراه بودند و اکنون خود صاحب روزنامه ای وزین در استان است و تلاش های  شمسی فیصلی همسر ایشان که ستودنی است.
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ پیغام بیست و یک ساله شد، به نوبه خود این روز را به دکتر معتمد مدیر محترم و همه پیغامیان عزیز تبریک می گویم.

 

منبع: