بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ کالیفرنیا +عکس
مجموعه آتش سوزی‌های مندوسینو که با دو زبانه مهیب در شمال این ایالت جریان دارد بدون احتساب خساراتی که در روزهای اتی برجای خواهد گذاشت از هم اکنون لقب مخرب‌ترین و بزرگترین آتش سوزی کالیفرنیا در یک قرن گذشته را به خود اختصاص داده است.
كدخبر: 101854
1397/05/20

پیغام: هزاران آتش‌نشان در ایالت کالیفرنیا همچنان برای مهار دهها آتش‌سوزی که به طور همزمان در مناطق مختلف این ایالت روی داده تلاش می‌کنند.

به گزارش«پیغام» عصرایران به نقل ازبی بی سی منتشر کرد؛، مجموعه آتش سوزی‌های مندوسینو که با دو زبانه مهیب در شمال این ایالت جریان دارد بدون احتساب خساراتی که در روزهای اتی برجای خواهد گذاشت از هم اکنون لقب مخرب‌ترین و بزرگترین آتش سوزی کالیفرنیا در یک قرن گذشته را به خود اختصاص داده است.

 

در منطقه ۱۰۰ کیلومتری شمال‌شرق این ایالت در حوالی شهر ردینگ، آتش‌نشان‌ها در پی مهار آتش سوزی هستند که "کار" نام گرفته و تاکنون بیش از ۱۰۰ خانه و بنا را به خاکستری تبدیل کرده است.

این تصاویر را که پهپادها تهیه کرده‌اند شهرداری ردینگ در اختیار رسانه‌ها قرار داده تا بخشی از وسعت و میزان تخریب آتش سوزی کار را به تصویر بکشد.

آتش‌سوزی کار بسیاری از محله‌های حاشیه شهر کسویک و شاستا را سوزانده و خانه‌های بسیاری در حومه شهر ردینگ را هم تخریب کرده است.

در جریان این آتش سوزی دست کم هفت نفر کشته و بیش از ۱۰۷۷ خانه سوختند. این آتش سوزی منطقه‌ای به وسعت ۱۷۷ هزار جریب را در بر گرفته و تا عصر امروز (پنجشنبه نهم اوت) تنها حدود ۴۸ درصد آن توسط آتش‌نشان‌ها مهار شده است.

 

هزاران آتش‌نشان به همراه سربازان ارتش آمریکا و ۱۰۰۰ زندانی دارای جرایم سبک که داوطلب کمک شده‌اند، تلاش دارند این آتش را مهار و دامنه فعالیتش را محدود کنند.

اگرچه آتش‌سوزی در فصول خشک و کم بارندگی کالیفرنیا یک پدیده طبیعی است اما کارشناسان می‌گویند کثرت و وسعت آتش‌سوزی‌های امسال در این ایالت، طی ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

سازمان جنگل و مراتع کالیفرنیا می‌گوید وزش بادهای شدید، رطوبت پایین هوا و داغی دما می تواند از عللی تلقی شود که به آتش سوزی های امسال دامن زده.

بیش از ۲۳ هزار نفر تاکنون ناچار به ترک محل سکونت خود شده اند و بسیاری از آنها نمی دانند که وقتی به کاشانه خود باز می گردند با چه منظره ای روبرو خواهند شد.

 

 
 
 
 
 
 
 
 

 

منبع: