کاهش ۵۲ درصدی صید میگو در آبهای استان
پیغام: معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: صیادان بوشهری در ۲۴ روز گذشته ۶۳۹ تن میگو در آب‌های ساحلی استان بوشهر صید کرده‌اند که ۵۲ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است.
كدخبر: 102030
1397/05/27

به گزارش «پیغام»؛ عباس آهنگرمقدم در گفت‌وگو با تسنیم؛با اشاره به صدور مجوز 5 تا 7 روزه برای لنج‌های صیادی در سفر صید میگو اظهار داشت: برای 363 لنج مجوز  5 تا 7 روزه برای هر سفر دریایی در صید میگو صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه برای قایق‌های صیادی مجوز 24 تا 48 ساعته صادر می‌شود افزود: برای 280 قایق مجوز صید میگو صادر شده که قایق‌ها از سوم و لنج‌‌ها از پنجم مرداد صید میگو در آبهای خلیج فارس آغاز کرده‌اند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر به وضعیت صید میگو در 24 روز گذشته پرداخت  و گفت: صیادان قایق‌ها و لنج‌های صیادی 639 تن میگو در  24 روز گذشته صید کرده‌اند که کاهش 52 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

آهنگرمقدم افزود: صیادان سال گذشته در مدت 24 روز  یک‌هزار و 327 تن میگو صید کرده بوند که امسال در این مدت 688 تن کاهش دارد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر سرتیز و ببری سبز را از گونه‌های میگوی صید شده دانست و خاطر نشان کرد: بیش از 80 درصد میگوی صید شده ببری سبز است که بیشتر لنج‌ها صید کرده‌اند.

آهنگرمقدم از کاهش 47.5 درصد صید میگو نسبت به میانگین 5 ساله خبرداد و افزود: میگوی صید شده نسبت به میانگین 5 ساله 600 تن معادل 47.5  درصد کاهش یافته است.

وی از بنادر صیادی و مراکز تخلیه صید خبرداد و تصریح کرد: 24 مرکز تخلیه صید و بنادر صیادی در ارائه خدمات به صیادان فعال است که در نقاط ساحلی استان بوشهر مستقر هستند.

منبع: