تجلیل از پیرغلامان حسینی درگناوه
پیغام: در آستانه ماه محرم، چهارمین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی به همت کانون بسیج مداحان گناوه برگزار شد.
كدخبر: 103444
1397/06/18

به گزارش«پیغام» به نقل از مهر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه ظهر یکشنبه در این آئین با تسلیت پیشاپیش ایام محرم با اشاره به روایتی از امام حسین (ع) اظهار داشت: زمانی که امام حسین(ع) قصد عزیمت به کربلا را داشتند و هدف خویش را از این قیام اصلاح امت پیامبر(ص) بیان فرمودند.

حجت الاسلام آیت اندرزیان افزود: در تعابیر دینی اگر کسی قصد رسیدن به مراحل اعلا را داشته باشد باید مسیر اصلاحات را طی کند و این مسیر از اصلاح  خود انسان آغاز می شود و انسان باید در مرحله اول خودش را تزکیه و اصلاح کند.

وی گفت: هدف  از برپایی مجالس و شور و نواها و  دسته های عزاداری فراهم کردن مسیر یرای ظهور منجی عالم  بشریت (عج) است که همه باید به هر نحوی به این امر کمک کنند.

حجت الاسلام اندرزیان افزود: اگر بخواهیم در مسیر امام حسین (ع) که چراغ هدایت و صراط مستقیم و کشتی نجات است گم نشویم باید در این مسیر پشت سر ولایت حرکت کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه گفت: در عصری به سر می‌بریم که دشمنان و استکبار جهانی برای ضربه زدن به دین، مذهب و انقلاب ما دندان تیز کرده‌اند و همه باید برای مقابله با این توطئه‌ها هوشیارانه عمل کنند.

وی افزود: در چهلمین سال شکوفایی و رشد انقلاب شکوهمند اسلامی مداحان، شاعران ذاکرین، مسئولان، روحانیت و همه در هر کسوت و لباسی که باشند  باید تلاش خود را برای پاسداری از این انقلاب بکار ببرند.

اندرزیان گفت :به تعبیری فرمایشات  مقام معظم رهبری سه عقبه  مهم یعنی محرم، ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن را پیش رو داریم که هم مناسبت ملی و هم مذهبی هستند و  دشمن نیز این سه مناسبت را هدف گرفته است.

وی افزود: اگر از این گردنه ها به سلامت عبور کنیم  می توانیم پرچم  انقلاب را به دست صاحب اصلی آن می رسانیم.

وی گفت: دوران اختلافات و گروه های چپ و راست گذشته  و امروز همه باید انقلابی بوده و انقلابی عمل کنیم و  یک راه و هدف داشته و تابع ولایت فقیه باشیم تا بتوانیم مسیر فرج را هموار کرده و روزی را شاهد باشیم که ندای منجی عالم را از کنار کعبه بشنویم.

پخش کلیپ، مداحی و تجلیل و تقدیر از چند تن از پیرغلامان و مداحان پیشکسوت در شهرستان گناوه از بخش های دیگر این آیین معنوی بود.

منبع: