توصيه و هشدارهاي پليس براي پيشگيري از وقوع سرقت منزل
پیغام: رئیس پلیس آگاهی استان برای پیشگیری از سرقت منزل از شهروندان هم استانی خواست به توصیه های زیر عمل کنند.
كدخبر: 103504
1397/06/21

به گزارش «پیغام»؛ سرهنگ "جوشن سهرابی" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به افزایش آمار وقوع سرقت منازل مسکونی و بررسی کارشناسان پلیس آگاهی مبنی بر اینکه بیشتر سرقت ها ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی خود صاحب خانه ها بوده است توصیه هایی را برای پیشگیری از وقوع سرقت به شهروندان ارائه کرد.
وی بیان داشت: قبل از عزيمت به مسافرت از محکم و سالم بودن قفلها و نرده هاي حفاظ نورگيرها، جا کولري و درب ورودي به منزل اطمينان حاصل شود. قبل از ترک منزل در صورت امکان جهت سرکشي کليد منزل را به فردي امين و مطمئن بسپاريد و  از قفل هاي ايمن و بادوام و محکم استفاده شود.
سرهنگ سهرابی با تاکید اینکه از نگهداري اشياء گرانبها، قيمتي، طلا و جواهر در منزل باید پرهيز گردد عنوان داشت:در صورتي که در يک خيابان چندين منزل خالي از سکنه مي گردد کلانتري را در جريان قرار دهيد تا  کنترل و مواظبت بيشتري اعمال گردد.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: مشخصات و شماره سريال اموال از جمله لوازم خانگي، لوازم صوتي و تصويري، فرش، اشياء قيمتي و طلاجات را به صورت دقيق يادداشت در جايي مطمئن مخفي و نگهداري کنید و در صورت نگهداري اموال قيمتي و با ارزش و طلا و جواهر و فرشهاي نفيس حتماً از آن عکس تهيه تا در صورت سرقت جهت رديابي و کشف اموال به پليس آگاهي ارائه شود.
رئیس پلیس آگاهی گفت: با توجه به وصول گزارش وقوع چند فقره سرقت طلاجات کودکان در مدارس و يا در کوچه ها و محل هاي خلوت با روش اغفال توسط سارقان، تاکيد مي شود شهروندان و مسافران از پوشش طلاجات به ويژه گوشواره و دستبند و گردن بند به همراه کودکان خود جدا خودداري و پرهيز کنند.
 

منبع: