رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر مطرح کرد:
مهرماه فوق العاده حقوق کارمندان دولت پرداخت می شود/ آغاز عملیات اجرایی پروژه راه آهن دو ماه آینده
پیغام: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر از پرداخت فوق العاده حقوق کارمندان دولت خبر داد و گفت: فوق العاده حقوق کارمندان دولت در مناطق عملیاتی در دروان دفاع مقدس، مهرماه به حساب کارمندان مناطق واریز می شود.
كدخبر: 103505
1397/06/21

به گزارش «پیغام»؛ رضا عوض پور، در جمع خبرنگارن اظهار داشت: در ماده 112 قانون برنامه ششم توسعه تکالیفی برای سازمان امور اداری و استخدامی تعیین شده است و برای کارمندان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر 25 درصد امتیاز حقوق ثابت و برای سایرین 20 درصد در نظر گرفته شده است.
وی با بیان این که کارمندان 4 شهر بوشهر، گناوه، دیلم و جزیره خارگ مشمول این قانون می شوند،افزود: این مابه التفاوت حقوق پرداختی از اول فروردین سال جاری محاسبه  شده و به همراه حقوق مهرماه به  کارمندان پرداخت  می شود.

عملیات اجرایی پروژه راه آهن دو ماه آینده آغاز می شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر آخرین وضعیت راه آهن استان را تشریح کرد و بیان داشت: اعتبار ما در پروژه راه آهن 115 میلیارد تومان بوده و با توافقی که با نمایندگان استان صورت گرفت مبلغ 103 میلیارد تومان از محل اختیارات نمایندگان مجلس برای آغازساخت راه آهن اختصاص یافته که به 118 میلیارد تومان رسید.
وی در ادامه با قدردانی ازپیگیری های استانداربوشهرونمایندگان استان در مجلس گفت: هم اکنون مناقصه پروژه راه آهن برگزار شده است وشرکت پیمانکاران این پروژه  که شامل دو شرکت  توسعه راههای پارس و آبادراهان پارس هستند، عملیات اجرایی این پروژه را تا دو ماه آینده آغاز می کنند.
عوض پور خاطر نشان کرد: همچنین مناقصه اجرای دو قطعه این طرح که شامل یک قطعه به طول  18 کیلومتر و دیگری 7 کیلومتر است که در مسیر اهرم قرار دارد با مبلغ 20 میلیارد تومان برگزار شده بزودی تجهیز کارگاه می شود و طی دوماه آینده عملیات اجرایی این پروژه در استان آغاز خواهد شد.

نرخ تورم شهری در استان بوشهر تا پایان مردادماه  7.7 درصد است

وی در ادامه با اشار به شاخص اقتصادی در استان بوشهرگفت: بر اساس آنچه که از مرکز آمار ایران اعلام شده است نرخ تورم شهری در استان بوشهر تا پایان مردادماه  7.7 درصد است درحالی که  میانگین کشوری 9.8 درصد  بوده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر همچنین اذعان داشت: تغییرات شاخص قیمت شهری ( سبد هزینه خانوارها) از تیرماه تا پایان مردادماه در کل مناطق شهری استان بوشهر 5.8 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: سند توسعه برنامه ششم توسعه در 10 شهرستان برای اولین بار در کشور در استان بوشهر تدوین شده است و مبنای توسعه، بودجه و اعتبارات هر شهرستان  در این سند مشخص شده است.
عوض پور همچنین یادآور شد: با سازمان توسعه صنعتی ملل متحد سندی تحت عنوان " نظام نوآوری منطقه ای استان" برای توسعه واحدهای علم وفناوری وارتباط با بخش های صنعتی انجام شده و استان بوشهر نیز به صورت پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شده است.

اختصاص 200 میلیارد تومان به اشتغال روستایی

این مسئول استان درباره تسهیلات اشتغال روستایی اظهار داشت: سهمیه استان بوشهر برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی 200 میلیارد تومان بوده که در دو بخش انجام می شود و تاکنون 89 میلیارد تومان جذب شده  و برآورد می شود 1270 شغل از این محل نصیب استان شود.
وی اضافه کرد: همچنین سهمیه استان بوشهردر بخش تسهیلات اشتغال فراگیر درمرحله اول 94 میلیارد تومان بوده است که از این مبلغ 26 میلیارد تومان جذب شده وبرآورد می شود 650 شغل ایجاد شود.

تخصیص 100 میلیارد تومان برای سود یارانه ای تسهیلات برای سرمایه گذران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: برای  تکمیل طرح های عمرانی درکشور بالغ بر 400 هزار میلیارد تومان منابع نیاز است و همچنین برای طرح های عمرانی که ماهیت ملی دارند از جمله،  پروژه راه آهن، آزاد راه،سد سازی و بیمارستان نیز7 هزار میلیارد تومان منابع نیاز است.
وی با بیان این که دولت تاکید دارد تکمیل طرح های عمرانی به بخش خصوصی واگذار شود، اظهار داشت: در همین زمینه در سال جاری مبلغ 100 میلیارد تومان برای سود یارانه ای تسهیلات در استان در نظر گرفته شده است و سرمایه گذارانی که در تکمیل طرح های عمرانی مشارکت می کنند علاوه بر این که بخشی از سود این تسهیلات از محل منابع دولتی تامین می‌شود از معافیت مالیاتی 20 ساله و تغییرات کاربری برخی از طرح های برخوردار می گردند.

تسهیلات با نرخ پایین برای نوسازی حمل و نقل و بافت فرسوده در استان

عوض پور همچنین اجرای طرح نوسازی حمل و نقل و نوسازی بافت فرسوده در استان را یکی از طرح های اشتغال زایی عنوان کرد و اظهار داشت: دولت برای برای بازسازی ناوگان حمل و نقل شهری و برون شهری تسهیلاتی با نرخ 8 درصد و برای بازسازی بافت فرسوده نیزتسهیلاتی با نرخ 9 درصد برای مالکان و انبوه سازان در نظرگرفته است.

عملیات اجرایی سد باهوش پایان امسال اجرایی می شود

وی به طرح های استان در حوزه آب اشاره کرد و افزود: برای تکمیل دو سد‌ دشت پلنگ و باغان500 میلیارد تومان نیازاست که باید از طریق فاینانس صورت بگیرد، هم اکنون سد‌های دشت پلنگ ۱۵ درصد و باغان ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در طی روز‌های آینده ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع استانی به این دو سد تخصیص داده می شود.
عوض پور با اشاره به اینکه عملیات اجرایی سد باهوش پایان امسال اجرایی می شود،گفت سد خاییز تنگستان 25 درصد پیشرفت دارد و هفته آینده مبلغ 3 میلیارد تومان از منابع استانی به این سد اختصاص خواهد یافت.
وی همچین از پیشرفت ۲۰ درصدی سد دالکی خبر داد و افزود: برای ساخت این سد یک مسیر فاینانس داخلی برای ساخت آن پیش بینی شده و با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت نیرو قرار است ۱۶۰ میلیارد تومان از این طریق به این طرح تعلق گیرد.

تحول در کشاورزی دشتستان

وی به طرح تحول کشاورزی دشتستان اشاره کرد و بیان داشت: برای خط انتقال آب سد ریئسعلی دلواری به آبپخش و شبانکاره ۱۵۰ میلیارد تومان از طریق فاینانس گرفته شده که به بخش خصوصی واگذار می شود که با تامین این هزینه، نخلستان‌های این دو بخش به جای غرقابی با آبیاری قطره‌ای سیراب می‌شوند.

اعتبارات استان بوشهر در سال جاری 900 میلیارد تومان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر با بیان این که استان بوشهر رتبه نخست تخصیص اعتبارات را کسب کرده، گفت: اعتبارات استان بوشهر در سال جاری 900 میلیارد تومان است که هم اکنون 65.5 درصد آن تخصیص یافته است.
عوض پور به بودجه سال ۹۶ استان اشاره کرد و بیان داست: در سال گذشته یک هزار 30 میلیارد تومان  بوده و متوسط تخصیص استان 46.8 درصد بوده است در حالی که متوسط تخصیص کشور 42 درصد بوده و استان بوشهر 5 درصد در تخصیص بودجه از کشور بهتر بوده است،ویک ریال بودجه به خزانه کشور برگشت داده نشده است.

برخی ادارات ترمز توسعه استان هستند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  افزود: برخی از ادرات استان در توسعه استان به کندی پیش می روند و نبودشان بهتر است و ترمز توسعه استان هستند و در همین زمینه استاندار بوشهر به این ادارات التیماتوم داده است.
وی با اشاره به وصولی درآمدها در سال جاری گفت: تا پایان سال جاری باید 2 هزارو 300 وصولی درآمد داشته باشیم اما آنچه در این  5 ماه وصول شده 726 میلیارد تومان بوده است در حالی که باید 103 میلیارد تومان وصول می گردیده است و دلیل این کاهش وصولی معافیت شرکتهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی است که به استناد ماده قانون از پرداخت مالیات معاف شده اند و این موضوع در حال پیگیری است که بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

1700 میلیارد تومان ارزش افزوده به شهردای ها و دهیاری های پرداخت شده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهردرباره دریافتی شهرداری های استان از محل ارزش افزوده گفت: براساس آمار رسمی اداره مالیاتی استان بوشهر ازابتدای دولت یازدهم تاکنون 1700 میلیارد تومان  اعتبار ارزش افزوده و آلایندگی صنایع  به صورت وجه نقد به شهردای ها و دهیاری های استان اختصاص یافته است، که نبود نظارت بر پروژه های شهرداری ها یکی از مشکلات این طرح است.

احداث 2 هزار واحد مسکونی مددجویان استان

وی احداث مسکن برای 2 هزار مددجوی استان را از محل اعتبارات سفر نوبخت به بوشهر عنوان کرد و گفت:  قسط اول آن به مبلغ 20 میلیارد تومان تخصیص یافته و در همین زمینه در جلسه ای که کمیته امداد امام خمینی داشتیم مقرر شد 40 میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان برنامه بودجه و 40 میلیارد تومان کمیته امداد امام خمینی (ره) در مجموع 80 میلیارد تومان اعتبار برای احداث 2 هزار واحد مسکونی مددجویان استان هزینه و 100 میلیار ریال باقیمانده  کمک هزینه ازدواج و تامین جهیزیه به زوج های جوان پرداخت شود.

وزات نفت به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کند

عوض پور با انتقاد از وزرات نفت درخصوص مسئولیت های اجتماعی وزات نفت در استان بوشهر بیان داشت: وزات نفت به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کند و مبلغی که به عنوان مسئولیت های اجتماعی ازمحل بودجه عمومی دولت دریافت کرده را در اختیار مناطق میزبان قراردهد.
وی با بیان این که وزارت نفت سازو کاری برای  اجرای مسئولیت های اجتماعی در استان ندارد گفت: بخشی از این پروژه ها از جمله بزرگراه بوشهر-دیر نیز باید از محل مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت اجرا شود که آنها تنها قول تامین اعتبار 500 میلیارد ریالی داده ا ند اما با توجه به قرار گرفتن منطقه ویژه پارس شمالی در مسیر این جاده در صدد هستیم که کل اعتبار مورد نیاز پروژه را وزارت نفت تامین کنند.

در پایان این نشست کتاب" انقلاب صنعتی چهارم" سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر توسط دو پیشکسوت رسانه استان رونمایی شد.

 

منبع: