رئیس شورای هیئات مذهبی گناوه:
موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی گناوه شناسنامه‌دار شدند
پیغام:رئیس شورای هیئت های مذهبی گناوه گفت: همه موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی گناوه شناسنامه‌دار شدند.
كدخبر: 103513
1397/06/21

به گزارش «پیغام»؛هادی عربزاده در گفت‌وگو با  مهر با تاکید بر آمادگی هیئت‌های مذهبی شهر برای برپایی آیین های عزاداری ماه محرم گفت: از همه هیئت‌های مذهبی خواسته شده که هیئت‌ها و رهروان حسینی در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان فقط به سینه زنی و عزاداری تنها نگریسته نشود بلکه هر جوان هیئتی و عزاداری دارای اندیشه های حسینی و اسلامی باشد و اندیشه و روش و سیره امام حسین (ع) در هیئت‌ها گسترش یابد و در این راستا تراکت‌ها و بروشورهایی تهیه و در اختیار هیئت های مجوز دارقرار گرفته شده است.

وی افزود: امسال کار جدیدی در سطح شهر صورت گرفته است و موکب‌ها و ایستگاه‌ها در سطح شهر همگی به وسیله کد و شناسه مشخص و این  کد با یک بنر  متحدالشکل بر سردر این موکب‌ها و ایستگاه ها در سطح شهر نصب می‌شود.

وی گفت: برپایی دو فریضه مهم نماز و امر به معروف و نهی از منکر  مورد تاکید برای همه موکب‌ها و هیئت‌های عزاداری بوده است که بخصوص باید نماز روز عاشورا در این ایام مهم و جدی تلقی شود و حتما به آنها پرداخته شود.

عربزاده گفت: هدف از عاشورا و قیام امام حسین (ع) زنده نگه داشتن نماز و امر به معروف و نهی از منکر بوده که همه عزاداران و دوستداران آن حضرت هم باید به این دو فریضه مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

رئیس شورای هیئت های مذهبی گناوه گفت: جلسات مهم و مختلفی برای هماهنگی در برنامه‌های این ایام با هیئت‌ها و موکب‌های سطح شهر برگزار شد که توصیه‌هایی از جهات مختلف در این زمینه داده شد.

وی گفت: همچنین جلسه هماهنگی با شهرداری برگزار شد و جلسه‌ای نیز با نیروی انتظامی برای هماهنگی مراسم‌های دهه اول بخصوص مراسم روز عاشورا خواهیم داشت.

وی گفت: شورای هیئت‌های مذهبی در مناسبت‌های مختلف مثل ماه مبارک رمضان در مراسم‌ها و برنامه‌های هیئت‌های مختلف حضور داشتند و به هیئت‌ها سرکسی داشته‌ایم که این بازدیدها و سرکشی‌ها در ماه محرم بخصوص دهه اول این ماه پیگیری خواهد شد و سرکشی‌ها به مراسم و هیئت‌ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در برنامه روز عاشورا که دسته‌جات عزاداری و هیئت‌های مذهبی از نقاط مختلف شهر به سوی امامزاده سلیمان بن علی (ع) و گلزار شهدا حرکت خواهند کرد باز شورای هیئت های مذهبی در کنار نیروهای انتظامی و عزاداران و هیئت ها حضور خواهند داشت.

 

منبع: