آشنایی مرغداران گناوه با راه های پیشگیری از بیماری ها
پیغام: مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفت: مرغداران این شهرستان با حضور در کارگاه آموزشی با علائم بالینی، نحوه شیوع و راه های مراقبت و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان آشنا شدند.
كدخبر: 103515
1397/06/21

به گزارش «پیغام» امان الله حیدری روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: باتوجه به اینکه از مهرماه هرسال بدلیل مهاجرت پرندگان وحشی، احتمال شیوع این بیماری و مبتلاشدن به آن در واحدهای مرغداری پیش بینی می شود، این کارگاه آموزشی ضروری بود که با حضور 35 بهره بردار حوزه پرورش طیور گوشتی، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان و با همکاری دامپزشکی شهرستان برگزارشد.
وی اظهارداشت: بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان می تواند باعث ضرر هنگفت به صنعت مرغداری شود که برگزاری دوره های آموزشی می تواند به عنوان پدافند غیرعامل عمل و از بروز هرگونه ضرر احتمالی به این صنعت جلوگیری کند.
حیدری گفت: همچنین شرکت کنندگان دراین کارگاه با شیوه های مورد استفاده در سیستم های هوا دهی و خنک کننده مرغداری های موجود که توسط مرکز تحقیقات کشاورزی این شهرستان تدوین شده آشنا شدند.
مدیر جهادکشاورزی گناوه افزود: با بررسی های صورت گرفته از سطح مرغداری های صنعتی و بومی این شهرستان، تاکنون گزارشی مبنی بر وجود این بیماری دریافت نشده است.

منبع: