رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان بوشهر :
🔴 ۲۲گواهی پروانه تحقیق و توسعه در بخش صنعت استان صادر شد
پیغام:رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان بوشهر گفت: در حال حاضر تعداد 22 واحد تولیدی در زمینه های مختلف صنعتی دارای گواهی و پروانه تحقیق و توسعه می باشند
كدخبر: 103517
1397/06/21

 به گزارش «پیغام» به نقل ازروابط عمومی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان بوشهر،سید حسین حسینی محمدی  اظهار داشت: پیش بینی می شود بمنظور افزایش بهره وری از طریق سنجش و ارتقاءعوامل متعدد تعداد بیشتری از واحد های صنعتی موفق به دریافت پروانه تحقیق و توسعه گردند.

وی گفت: شرکت مراورید پنبه ریز مستقر در ناحیه صنعتی خوشاب دشتستان با تولید بیش از 4600 تن انواع  پوشاک بچه و نوار بهداشتی یکی از تولید کننده مطرح هم استانی و دارای برند ملی است که اخیرا به دلیل داشتن دانش فنی کافی و امکانات آزمایشگاهی مجهز ؛ موفق به دریافت پروانه تحقیق و توسعه ازسوی وزارت صنعت،معدن وتجارت گردیده است.

حسینی محمدی با اشاره به قابلیت و توانایی های استان در زمینه تولیدات مختلف عنوان کرد: امروزه یکی از ابزارهای رویکرد دانش بنیان ایجاد واحد  تحقیق و توسعه بوده  که در هر واحد تولیدی می تواند اثر گذاری بسیاری دررشد و شکوفایی بیشترآن مجموعه داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان یادآورشد: تعداد 22 واحد تولیدی موفق به دریافت گواهی و پروانه تحقیق و توسعه می باشند که پیش بینی می شود با رویکردهای نوین تکنولوژی تعداد بیشتری از واحد های صنعتی موفق به دریافت پروانه تحقیق و توسعه گردند.

حسینی محمدی از دیگراهداف واحد های تولیدی جهت ایجاد تحقیق و توسعه را جذب ،بومی سازی و نوآوری و توسعه فناوری ذکرکرد وتاکید کرد: بهینه سازی فرآیند های موجود با تاکید بر رسوخ فناوری های پیشرفته و همچنین افزایش کیفیت محصولات جدید  ،افزایش سهم مواد ومنابع داخلی در تولید و کاهش قیمت تمام شده می تواند کمک بسیارمطلوبی در بازاريابي وتوسعه بازار محصولات توليدي در برداشته باشد.

منبع: